- Jeszcze przed rokiem była tu bardzo wąska jezdnia i jeden z najbardziej niebezpiecznych odcinków na terenie naszego powiatu - mówił na konferencji prasowej na otwarciu nowej drogi Robert Marcinkowski, starosta powiatu gostyńskiego. - Tylko w ostatnich pięciu latach doszło tu do 17 wypadków lub kolizji drogowych.
Droga powiatowa jest nie tylko poszerzona, z nową nawierzchnia, ale i wycięto z jednej strony drzewa, dodano oznakowanie pionowe i poziome, bariery ochronne oraz aktywne znaki na przejściach dla pieszych.
- Spotykamy się w symbolicznym miejscu, które jest w połowie drogi pomiędzy Pępowem a Siedlcem, symbolicznie - dodał starosta R. Marcinkowski. - Ta droga połączyła wszystkie siły, urzędy, samorządy ale i mieszkańców.
Zaznaczył też, że całość pracy zakończono 2 tygodnie przez założonym terminem, co w dzisiejszych czasach jest nie lada wyczynem. O perypetiach z wybraniem właściwego wykonawcy przeczytacie pod TYM linkiem .
Taka droga i 70 km/h? Już nie...
Jak podkreślił Robert Marcinkowski dziś sytuacja zmieniła się całkowicie: droga jest szeroka, a nowa ścieżka zapewnia bezpieczeństwo pieszym czy rowerzystom, co jest niewymierną, najważniejszą inwestycją.
- Bezpieczeństwo to także płynność ruchu - dodał starosta. - Kiedy stanęliśmy na tej nowej drodze, poszerzonej, zmodernizowanej, to tutaj 70 km/h jechać się po prosu nie da. W związku z tym, po roboczym spotkaniu postanowiłem zwrócić się do komisji bezpieczeństwa z wnioskiem o zdjęcie tego zakazu i dzisiaj to stało się faktem. Nie ma ograniczenia do 70 km/h. Można ze spokojem jechać 90 km/h.
Również wójt gminy pępowo, Grzegorz Matuszak okazał swoje zadowolenie z zakończenia inwestycji, która uzyskała największe dofinansowanie w historii powiatu gostyńskiego, na 4 km drogi dofinansowano ponad 3,6 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych.
- Do pewnego czasu była to jedna z najbardziej niebezpiecznych dróg - mówił Grzegorz Matuszak, włodarz gminy Pępowo - Ilekroć wyjeżdżała jednostka naszych strażaków z pępowskiej OSP w kierunku na Siedlec zastanawiałem się, czy to nie kolejne zdarzenie na tej drodze, na którymś z drzew. - Nie ma już ograniczenia 70 km/h ale jazda powyżej 90 km/h od soboty jest kosztowna, więc jedźmy bezpiecznie.
Trasa na Siedlec poświęcona po całości
Po oficjalnych przemówieniach nadszedł moment poświęcenia drogi.
- Właściwie to mam dziś pomoc "z Góry" - zażartował przed wspólną modlitwą się ks. Andrzej Drobiński, proboszcz parafii pw. św. Jadwigi w Pępowie - Cała droga jest pokropiona - nawiązał do lekkiej mżawki, która nawiedziła gminę w poniedziałkowe popołudnie.
Na otwarciu zmodernizowanego odcinka pojawili się też seniorzy z Klubu Seniora w Pepowie. Mieli przyjechać rowerami, jednak z powodu deszczu zrezygnowano z tego pomysłu. Wypuścili w powietrze baloniki i przyjęli z rąk oficjeli odblaskowe kamizelki nawiązujące do wydarzenia.
- Mamy tu teraz autostradę do Siedlca - śmiała się jedna z seniorek, mieszkanka Pepowa. - Moge teraz spokojnie pojechac rowerkiem i odwiedzać znajome.
Jak droga wyglądała przed remontem, przypominamy poniższym zdjęciem:
fot. Jeszcze niedawno droga z Pepowa do siedlca nie spełniała nawet definicji "drogi"
Droga Pępowo- Siedlec w liczbach
Wartość robót: 8 956 003,85 zł. Wykonawca robót: Przedsiębiorstwo Drogowe "DROGBUD" - Gostyń z siedzibą w Grabonogu. Zadanie otrzymało dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie ponad 3,5 mln zł.W ramach robót:
- ułożono warstwę ścieralną jezdni z mieszanki SMA na długości - 4,25 km.
- pobudowano ścieżkę pieszo - rowerową o nawierzchni bitumicznej na długości 1350 mb
- wykonano chodniki oraz wjazdy do posesji z kostki brukowej betonowej - 2 483,60 m2
- ułożono krawężniki betonowe dł. 428 mb, obrzeże betonowe dł. 4498 mb i ściek uliczny z kostki brukowej betonowej, dwurzędowej dł. - 196 mb oraz z elementów prefabrykatów betonowych dł. 297 mb
- pobudowano kanalizację deszczową z rur PP SN8 na długości 381 mb wraz ze studniami rewizyjnymi oraz wpustami ściekowymi
- odmulono i odtworzono rowy na długości 4500 mb
- wycięto 90 szt. drzew celem poszerzenia istniejącej jezdni do 6,0 m
- ustawiono drogowe bariery ochronne stalowe SP06/1,33 na długości 264 mb ustawiono bariery ochronne stalowe U12A - 678 m
- wykonano oznakowanie pionowe i poziome jezdni chlorokauczukową na długości przebudowywanego odcinka drogi
- zamontowano znaki aktywne D-6 na przejściach dla pieszych – 14 szt.
- zamontowano progi zwalniające płytowe z przejściem dla pieszych U16 - 2 szt.
- ustawiono radarowe wyświetlacze prędkości solarne - 2 szt.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.