reklama
reklama

WF z AWF w powiecie gostyńskim.

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Adobe Stock

WF z AWF w powiecie gostyńskim.  - Zdjęcie główne

Aktywność fizyczna to jeden z warunków prawidłowego rozwoju dzieci szkolnych | foto Adobe Stock

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Edukacja Uczniowie szkół podstawowych mają nie tylko zaległości w nauce z takich przedmiotów jak matematyka czy historia. Wielu z nich, przez przymusowe siedzenie „na zdalnym” częściowo zrezygnowało z jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Aby przeciwdziałać długofalowym skutkom tej stagnacji, MEN stworzył program aktywnego powrotu do szkół.
reklama

Gostyńskie szkoły zgłosiły się do programu Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Akademii Wychowania Fizycznego „Aktywny powrót do szkoły po pandemii”. Celem projektu jest wsparcie uczniów w powrocie do pełnej sprawności fizycznej po długotrwałym okresie nauki zdalnej. Podczas szkoleń najlepsi specjaliści z AWF z całego kraju dzielą się z nauczycielami swoją wiedzą i umiejętnościami przydatnymi w pracy z młodymi ludźmi. Są dostępne 2 wersje zajęć dla klas I-III i IV-VIII. Po zakończonym szkoleniu wuefiści mogą zgłaszać swoje grupy po maksymalnie 20 osób do dodatkowych zajęć pozalekcyjnych.

Jedna ze szkól w powiecie gostyńskim już dawno zgłosiła się do programu „Aktywny powrót do szkoły”, którego celem jest poprawa stanu kondycji fizycznej dzieci po powrocie do zajęć stacjonarnych. Nauczyciele wzięli już udział w szkoleniach na poznańskim AWF-ie, pod prostą ale przemawiającą do wyobraźni nazwą "WF z AWF".

- Nasza kadra nauczycielska skorzystała z obu propozycji, dodatkowe zajęcia pozalekcyjne z wychowania fizycznego w naszej szkole będą prowadzone dla klas wszystkich roczników - mówi Danuta Piasecka, dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. M. Kopernika w Piaskach. 

We wszystkich szkołach odbywają się zajęcia wspomagające, których celem jest utrwalenie wiadomości z okresu nauki zdalnej.

- Ale nie powinniśmy zapominać, że ważny jest też rozwój fizyczny uczniów - podkreśla dyrektorka podstawówki.

Rządowy program nie skupia się wyłącznie na fizycznym aspekcie kondycji uczniów, ale i niejako od nowa ma nauczyć je życia stadnego, w grupach rówieśniczych. Poza zwykłymi ćwiczeniami fizycznymi zaleca się także ćwiczenia oddechowe czy relaksacyjne. Wszystko to, by wspomóc równowagę fizyczną i psychiczną pokolenia „covidowego”. 

Takie dodatkowe zajęcia ogólnorozwojowe są o tyle istotne, że dziecko ma szansę spróbować różnych form aktywności, różnych dyscyplin bez nacisku na zapisywanie się do określonej grupy, opłacania comiesięcznych składek i kupowania stroju sportowego. Są one darmowe i dobrowolne. Odbywają się w znanym dziecku środowisku, z własnym nauczycielem. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama