Od 1 stycznia sprawy związane z meldunkiem można załatwić podczas jednej wizyty w urzędzie.
Ułatwienia dotyczące obowiązków meldunkowych weszły w życie dzięki zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych. Od stycznia nie trzeba wymeldowywać się w jednym urzędzie, by zameldować się w innym. Wszystkich formalności można dokonać w urzędzie, w którym ma nastąpić meldunek. - Nowością jest wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika. Wydłużony został także do 30 dni termin na realizację obowiązku meldunkowego, równocześnie z przepisów zniknęły dotychczasowe sankcje za jego niedopełnienie. Zniknął obowiązek właścicieli, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników - informuje Dorota Hołoga, naczelnik wydziału spraw obywatelskich w gostyńskim magistracie. Z przepisów zniknął także obowiązek podawania przy meldunku informacji dotyczących wykształcenia czy obowiązku wojskowego. Nie trzeba też meldować się na pobyt czasowy nie przekraczający 3 miesięcy. Ustawodawca zrezygnował także obowiązku meldunkowego turystów i wczasowiczów. (iza)
v Sprawami dotyczącymi meldunku zajmuje się w Urzędzie Miejskim w Gostyniu Wydział Spraw Obywatelskich (ul. Wrocławska 256, pokój nr 15).
Zmiany w meldunkach
Opublikowano:
Autor: Redakcja
Przeczytaj również:
Wiadomości
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ
Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM
e-mail
hasło
Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE