Na półmetku znajduje się konkurs na stanowisko dyrektora SP ZOZ w Gostyniu, ogłoszony na początku października przez samorząd powiatu gostyńskiego.
Stało się tak po tym, jak na początku września będąca wówczas dyrektorem Justyna Jaskulska rozwiązała umowę o pracę, bez wypowiedzenia z organem zarządzającym szpitalem, czyli ze starostwem powiatowym. Wskazała jednocześnie na przyczyny leżące po stronie pracodawcy - PISALIŚMY TUTAJ.
Wymagania konkursu na dyrektora SP ZOZ w Gostyniu
Kandydaci na nowego dyrektora musieli spełniać wymogi formalne, do których należało między innymi posiadanie wykształcenia wyższego oraz wiedzy i doświadczenia dającego rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków szefa szpitala. Ważny był też co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończenie studiów podyplomowych na kierunku zarządzanie i co najmniej trzyletni staż pracy.
W wyznaczonym terminie, a więc do 12 listopada, wpłynęły trzy oferty. Próbowaliśmy ustalić czy osoby, które zdecydowały się rywalizować o stanowisko dyrektora gostyńskiej lecznicy są mieszkańcami naszego powiatu lub czy wchodzą w skład kadry SP ZOZ w Gostyniu, ale póki co odmówiono nam udzielenia informacji na ten temat, do czasu rozstrzygnięcia.
Obrady komisji konkursowej w przyszłym tygodniu
Zgodnie z regulaminem konkursu, rozpatrzenie zgłoszonych kandydatur powinno nastąpić w ciągu dwóch tygodni od upływu terminu do składania ofert.
- Będą one przedmiotem analizy formalnej i merytorycznej, której dokona komisja konkursowa. Członkowie komisji spotkają się w przyszłym tygodniu - poinformował Marek Smektała, altualny przewodniczący komisji konkursowej, jednocześnie naczelnik wydziału oświaty w gostyńskim starostwie.
Posiedzenia komisji konkursowej zaplanowano na 23 i 24 listopada. Kiedy dokładnie poznamy nazwisko osoby, która zasiądzie w fotelu nowego szefa SP ZOZ w Gostyniu?
- O tym zdecydują zarząd powiatu i starosta - powiedział Marek Smektała, przewodniczący komisji konkursowej.
Zmiany w składzie komisji konkursowej
Kiedy ustalano skład komisji konkursowej na wrześniowym posiedzeniu Rady Powiatu Gostyńskiego, radni zgodzili się z propozycją starosty, aby jej przewodniczył Leszek Maliński, sekretarz powiatu gostyńskiego.Tymczasem nastąpiła zmiana. Obecnie przewodniczącym komisji konkursowej jest naczelnik wydziału oświaty w gostyńskim starostwie - Marek Smektała. Decyzja w tej sprawie zapadła w poniedziałek, 15 listopada. Tego dnia, na wniosek zarządu powiatu gostyńskiego została zwołana nadzwyczajna sesja powiatowych radnych. Rozpatrywano uchwałę, dotyczącą wprowadzenia zmian w komisji konkursowej powołanej do przeprowadzenia postępowania konkursowego na stanowisko dyrektora SP ZOZ w Gostyniu.
- W związku z długotrwałą nieobecnością Leszka Malińkiego, który został powołany do komisji konkursowej i któremu powierzono funkcję przewodniczącego tej komisji , zachodzi konieczność zmiany w składzie komisji oraz wyznaczenia jej przewodniczącego. (...)Powyższa zmiana pozwoli na przeprowadzenie konkursu w terminie - wyjaśniał Alfred Siama, przewodniczący rady powiatu.
Na sesji zapewniano, że cały czas trwa procedura czynności konkursowych. A wprowadzenie zmiany było konieczne, aby można było dotrzymać terminów zapisanych w przepisach ustawy o działalności medycznej i rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie wyboru na kierownika jednostek medycznych.
Starosta Robert Marcinkowski w imieniu zarządu powiatu zaproponował na przewodniczącego komisji konkursowej urzędnika Marka Smektałę, który pełni funkcję naczelnika wydziału oświaty i spraw społecznych w starostwie.
- Stoi na czele wydziału, który przeprowadza zdecydowaną większość procedur konkursowych - uzasadniał gostyński starosta.
Radni powiatowi przystali na tę propozycję.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.