Inwestor przygotowuje się do rozbudowy skrzyżowania u zbiegu ul. Poznańskiej z drogami gminnymi - Aleją Kasyna Gostyńskiego i ul. Europejską w Gostyniu. Obecnie WZDW pracuje przy procedurze wyłonienia wykonawcy budowy ronda - przetarg został ogłoszony tydzień temu. Termin składania ofert wyznaczono na 27 października 2022r.. Po wybraniu przedsiębiorstwa, ktore zajmie się budową ronda przy ul. Poznańskiej i podpisaniu umowy z inwestorem, wykonawca będzie miał 240 dni na realizację zadania.
- Przebudowa w tym miejscu jest potrzebna, czekamy na rondo, jak na zbawienie. Skrzyżowanie ulic Poznańska - Europejska - Aleja Kasyna Gostyńskiego jest jednym z najbardziej newralgicznych i niebezpiecznych w mieście. Dość często jest zakorkowane, nie tylko w godzinach szczytu. Po oddaniu do użytku obwodnicy drogi wojewódzkiej 434, to skrzyżowanie będzie dźwigało największy ciężar całego tranzytu - tymi słowami gostyński radny Jarosław Juskowiak skomentował wiadomość o ogłoszeniu przetargu.
Jak po przebudowie będzie wyglądało skrzyżowanie u zbiegu ulic: Poznańska, Europejska i Al. Kasyna Gostyńskiego?
Rozbudowę skrzyżowania przy ul. Poznańskiej zaprojektowano tak, by zapewnić jak największą płynność oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Jak wiemy, inwestycja będzie przebiegać przez teren 23 działek. Zgodnie z projektem inwestorskim, newralgiczne skrzyżowanie: Poznańska, Europejska i al. Kasyna Gostyńskiego w Gostyniu będzie funkcjonowało jako czterowlotowe rondo turbinowe (złożone z dwóch pasów ruchu) z wyspą środkową o średnicy 20 m i średnicą zewnętrzną wynoszącą 38 m.
Zaprojektowane rondo ma nawierzchnię bitumiczną, z pasem ruchu o szerokości 6 m. W celu poprawy przejezdności skrzyżowania, wzdłuż wewnętrznej krawędzi jezdni ronda powstanie pierścień o szerokości 3 m. Wloty na rondo zaprojektowano o szerokości 3,5 m, natomiast wyloty - o szerokości 4,5 m. Będą to ulice jednojezdniowe, dwukierunkowe o nawierzchni bitumicznej. Wloty i wyloty zostaną oddzielone wyniesionymi wyspami, z nawierzchnią z betonowej kostki brukowej. Tam zaplanowano też azyle dla pieszych.
Zgodnie z projektem - w celu umożliwienia ruchu pieszych - ma powstać chodnik o szerokości min. 1,5 m. Zostanie pobudowana również ścieżka rowerowa o szerokości min. 1,5 m oraz droga dla pieszych i rowerów o szerokości min. 3 m. Tutaj nawierzchnia ma być wykonana również z betonowej kostki brukowej.
Przewidziano też budowę zjazdów. W miejscach, gdzie zlokalizowane są bramy wjazdowe do posesji, zaprojektowano zjazdy o szerokościach dopasowanych do istniejących bram, jednak nie większych niż szerokość jezdni. Wody opadowe z jezdni oraz chodników i ścieżek rowerowych zostaną odprowadzone powierzchniowo poprzez nadanie odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych projektowanym nawierzchniom do projektowanych wpustów deszczowych.
Przygotowano już plan stałej organizacji ruchu. Możemy pożegnać się z istniejącym oznakowaniem pionowym oraz poziomym. Nowa organizacja ruchu ma zostać wprowadzona do końca stycznia 2024 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.