reklama

Nie widać ich, ale już pracują przy obwodnicy Gostynia dla DW 434. Rozpoczęło się rozpoznanie saperskie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Nie widać ich, ale już pracują przy obwodnicy Gostynia dla DW 434.  Rozpoczęło się rozpoznanie saperskie - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościBudowa obwodnicy Gostynia w drodze wojewódzkiej 434 rozpoczęła się w ubiegłym tygodniu, 10 lutego. Prace nabierają rozpędu. Od dziś „odminowanie” terenu.
reklama

Początkowo na wyznaczonym placu budowy nie widać było żadnych robót. Dziś również nie można zobaczyć pracowników, maszyn, wykopów. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że wykonawca działa, chociażby w lesie - przy wycince drzew.

Przypomnijmy - po długim, 10-miesięcznym oczekiwaniu inwestor - WZDW Poznań otrzymał „zielone światło” dla budowy obwodnicy Gostynia. Wojewoda Wielkopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w postaci budowy obwodnicy Gostynia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 434. - CZYTAJ TUTAJ. Dzięki temu samorząd województwa wielkopolskiego jako inwestor mógł rozpocząć realizację głównego odcinka nowej drogi. 

reklama

- To jedna z największych i najważniejszych inwestycji ostatnich lat na drogach wojewódzkich. To również zadanie strategiczne pod kątem transportu w tej części Wielkopolski, gdyż w zakresie ruchu lokalnego obwodnica będzie alternatywą dla dróg krajowych, a tym samym: przyczyni się do większej płynności ruchu. Na uzyskanie stosownych pozwoleń oczekujemy od długiego czasu, oczekują też mieszkańcy Gostynia – dużego i prężnego ośrodka południowej Wielkopolski. Cieszę się, że podpisana decyzja pozwoli rozpocząć budowę (...) - mówił na początku lutego Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

8 lutego w siedzibie WZDW oficjalnie przekazano plac i dzienniki budowy wykonawcy obwodnicy Gostynia dla DW 434.  Spółka Strabag rozpoczęła roboty w czwartek 10 lutego.

reklama

Pracownicy realizację inwestycji zaczęli od prac przygotowawczych - standardowego elementu przy każdej budowie. A dziś od rana na terenie pól położonych przy skrzyżowaniu 434 z drogą do Krajewic (w miejscu, gdzie ma powstać rondo) pracowali saperzy, odminowując teren.

- Zawsze robi się na placu budowy rozpoznanie saperskie. Trzeba też wytyczyć pas drogowy na te potrzeby - to jest w trakcie wykonywania. Geodeci również pracują na miejscu. Robią tzw. wyniesienie punktów charakterystycznych w terenie, niwelacje geodezyjną - wyjaśnia Paulina Jęczmionka-Majchrzak, rzecznik prasowy WZDW Poznań.

Jak informuje inwestor, w okolicach Podrzecza i Krajewic trwają również prace związane z wycinką drzew i krzewów w miejscu, gdzie będzie przebiegała droga. Na jutro, 17 lutego planowane jest zamknięcie fragmentu drogi gminnej i wyznaczenie objazdu do miejscowości Leciejewo - szczegóły na portalu gostynska.pl TUTAJ.

reklama

Zamknięcie drogi  jest konieczne z uwagi na zaplanowane w jej obrębie roboty – wycinkę drzew, głęboki wykop, usuwanie kolizji gazociągowych. Zgodnie z projektem tymczasowej organizacji ruchu, utrudnienie może potrwać nawet do końca robót budowlanych. 

Wyczekiwana przez mieszkańców Gostynia obwodnica będzie miała długość 8,4 km (wraz z drogą łączącą ją z istniejącym układem komunikacyjnym o długości 1,8 km). Jej początek to skrzyżowanie z drogą powiatową nr 4939P Gostyń - Krajewice, a koniec - na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 4954P Gostyń - Smogorzewo.

Zadanie jest realizowane przez samorząd województwa wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Powstaje w dwóch systemach: główny odcinek obwodnicy w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, a odcinek drogi włączający obwodnicę do istniejącego układu komunikacyjnego – w systemie „buduj”. W pierwszym przypadku wykonawca najpierw musiał przygotować projekt, uzyskać wszelkie uzgodnienia i wymagane prawem decyzje (w tym wyczekiwany ZRID), a dopiero potem przystąpić do budowy. „Droga łącząca” została wybudowana w 2019 r.

Całkowita wartość zadania wynosi  117,5 mln zł, w tym 85,2 mln zł udział UE. Termin zakończenia inwestycji zaplanowano w 2023 roku.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama