Brakuje księgowych do pracy w szkołach, zwłaszcza wiejskich
- Nie przewidujemy żadnej reformy związanej z zarządzaniem szkołami i przedszkolami. Nadal to dyrektorzy będą zarządzali i brali pełną odpowiedzialność w ramach powierzonych im obowiązków - wyjaśnia naczelnik wydziału oświaty.
Inaczej będzie za to prowadzona administracja placówek szkolnych. Gminny samorząd wprowadza zmiany, korzystając z doświadczenia istniejącego już od wielu lat zespołu administracji przedszkoli miejskich. Teraz do wspólnej administracji zostaną dołączone wszystkie szkoły gminy Gostyń. Samorząd zdecydował się na takie posunięcie głównie ze względu na problemy kadrowe – brakuje księgowych do pracy w szkołach. Głównym powodem są niskie zarobki. Szczególnie trudne jest pozyskanie księgowych do administracji w placówkach na wsi.
Wspólna administracja dla szkół w gminie Gostyń w "chmurze" czy z gońcami?
- W związku z wysokimi nakładami na oświatę oraz problemami kadrowymi tj. poszukiwaniem osób z kwalifikacjami do pracy na stanowisku księgowych, szczególnie w szkołach wiejskich, rozważamy tylko możliwość poszerzenia zadań obecnie funkcjonującego zespołu administracji przedszkoli miejskich o wszystkie szkoły - tłumaczy Aldona Grześkowiak z gostyńskiego magistratu. - W dobie zaawansowanych technologii komputerowych, korzystając z doświadczenia ościennych gmin wiemy, że jest to możliwe - dodaje.
Jak informuje naczelnik wydziału oświaty, gmina Gostyń przygotowuje się do utworzenia wspólnego zespołu administracji dla placówek oświatowych. Trwają prace nad wdrożeniem szkoleń personelu, szczegółową analizą struktury zatrudnienia, a nade wszystko wprowadzeniem zmian legislacyjnych. Jak będzie z przepływem dokumentów z placówek „obsługiwanych” przez zespół administracji do wspólnego biura? Czy - tak jak w jednej z sąsiednich gmin – funkcję „gońców” będą pełnić woźni?
– Chcemy tego uniknąć i sądzę, że to się uda. Współpracujemy z firmą Vulcan, by zorganizować systemm, zapewniający swobodny przepływ dokumentów, wszelkiego rodzaju pism pomiędzy placówkami. Mamy XXI wiek, wszystko będziemy robili „w chmurze” – wyjaśnia Aldona Grześkowiak.
Zmiana ta – ze względu na rok budżetowy, na którym opiera się funkcjonowanie administracji w placówkach podległych gminie - miałaby zostać wprowadzona nie wcześniej niż 1 stycznia 2024 roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.