Mateusz Kaczmarek i Przemysław Klupś, z klasy 2 Technikum Zespołu Szkół Zawodowych w Gostyniu, wygrali konkurs na implementacje zespołowe w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Konkurs został zorganizowany przez Fundację Wolnego i Otwartego Oprogramowania w ramach Projektu "Strategia Wolnych i Otwartych Implementacji jako innowacyjny model zainteresowania kierunkami informatyczno-technicznymi oraz wspierania uczniów i uczennic w kształtowaniu kompetencji kluczowych”.
Uczniowie zaprojektowali i wykonali pracę konkursową pt. „Abecadło Tuwima” w postaci gry dydaktycznej z wykorzystaniem mikrokontrolera Arduino. W opinii członków jury konkursu „praca charakteryzowała się dużą innowacyjnością i kreatywnością”. Gra poprzez zakres pytań bezpośrednio nawiązuje do twórczości Juliana Tuwima, zawiera liczne reguły matematyczne i algorytmiczne oraz posiada wysokie walory edukacyjne.
Na uroczystym podsumowaniu projektu w auli Zespołu Szkół zawodowych w Gostyniu odbyło się wręczenie nagród. Każdy z uczniów otrzymał zestaw Arduino, a pracownia szkolona wzbogaciła się o rozbudowany sprzęt do ćwiczeń z zakresu budowy i zasady działania mikrokontrolerów umożliwiający konstruowanie własnych implementacji np. samodzielnego złożenia zaawansowanego robota. „Wyrażam przekonanie, że aktywność młodzieży w dużej mierze jest wynikiem stworzenia jej odpowiednich warunków nauki i rozwoju. Pobudzanie kreatywności i samodzielnego myślenia istotne jest na każdym etapie edukacji. Dlatego organizujemy w szkole zajęcia podczas których uczestnicy nie słuchają wykładu ale konstruują, budują, eksperymentują, programują i uruchamiają samodzielnie tworzone implementacje. Takie zajęcia to szansa na rozwój zainteresowań, umiejętności współpracy i logicznego myślenia oraz kwalifikacji technicznych” - mówi opiekun uczniów, wicedyrektor Jacek Kasperski.
Nagrodzeni uczniowie, wraz z opiekunem zostali zaproszeni do zaprezentowania swojej pracy podczas Regionalnego Festiwalu Naukowego E(X)PLORY w Poznaniu. (ada)