reklama

Pieszy na przejściu już nie będzie mógł korzystać z telefonu

Opublikowano:
Autor:

Pieszy na przejściu już nie będzie mógł korzystać z telefonu  - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Pierwszeństwo pieszych przy wchodzeniu na przejście przez jezdnię i jednoczesny zakaz używania w tym momencie telefonu komórkowego. To jedne z założeń projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, który pod koniec listopada przyjęła Rada Ministrów.

 

O zmianach mówiło się już kilka miesięcy temu. Niektóre miały obowiązywać od 1 lipca 2020 roku. Już wtedy funkcjonariusze policji do zmian i terminów podchodzili „na chłodno”. - Pracuję w ruchu drogowym od 2007 roku i tyle, ile jest w ostatnim czasie zmian, to nie pamiętam, żeby było kiedykolwiek - komentował asp. Jakub Tomczak z gostyńskiej „drogówki”.

Prawo zmieni się dla pieszych, którzy będą mieli całkowite pierwszeństwo na przejściu.

- Pytanie czy ten przepis nie wyłączy myślenia u pieszych i nie będą wchodzić na to przejście nawet się wcześniej nie rozejrzawszy, czy coś nadjeżdża? - zastanawiają się Czytelnicy naszego portalu.

Zasada częściowo na pewno zmusi do myślenia, bowiem ma wyeliminować zjawisko tzw. smartfonowych zombie. Pieszy nie będzie mógł korzystać z telefonu podczas przechodzenia przez „pasy”. Wspomniany projekt nowelizacji zakłada też obniżenie dopuszczalnej prędkość pojazdów na obszarze zabudowanym w godzinach nocnych do 50 km/h oraz wprowadzenie zakazu jazdy na tzw. “zderzaku”, czyli bardzo blisko poprzedzającego samochodu, na autostradach i drogach ekspresowych.

Na liście zmian zabrakło zapowiadanego przepisu o odbieranych prawach jazdy za prędkość także poza terenem zabudowanym. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h, kierowca może stracić prawo jazdy na trzy miesiące. Dotyczy to obszaru zabudowanego. Mówiło się o zmianach, po których dokument miał być odbierany za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h także poza obszarem zabudowanym. Najwidoczniej przepis ten wywołał zbyt wiele kontrowersji. Wielu kierowców odbierało pomysł jako zamach na ich wolność. Pytanie, jakie miałoby to odniesienie w ilości wypadków śmiertelnych?

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE