Dziś „Czarny piątek”, czyli zakupowe szaleństwo - dzień, w którym sklepy oferują szereg wyprzedaży i obniżek. Popularny jest od wielu już lat, w wielu krajach na całym świecie. Uznawany za święto „zakupoholików”. Wydarzenie od kilku lat organizowane jest także w Polsce. Z roku na rok bierze w nim udział coraz więcej sklepów z różnorodnymi towarami. Supermarkety, sklepy spożywcze, sklepy muzyczne, sklepy z elektroniką, księgarnie czy „sieciówki” odzieżowe obniżają ceny wielu produktów, organizują specjalne promocje, z których klienci chętnie korzystają. Warto się wybrać do sklepów i marketów w "Czarny piątek". Obniżki sięgają w nich często od 50 do 70 procent. To świetna okazja, by nabyć towar, na który wcześniej mało się ochotę, ale się zrezygnowało. Markety Lidl postawiły na obniżki towarów przemysłowych. Z kolei w marketach Tesco z promocji w okazji "Czarnego piątku" mogą korzystać posiadacze karty „Clubcard”, wyznaczono też 30% rabatu na asortyment F&F, przy zakupach za minimum 30 zł. Wiele sklepów organizuje wyprzedaże od „Czarnego piątku” wg zasady „do wyczerpania zapasów”
Które sklepy w Polsce biorą udział w "Czarnym piątku"?
W tym roku do akcji przystąpiły między innymi: Media Markt, Massimo Dutti, Tatuum, Bata, iperfumy.pl, Douglas, Mango, Promod, Camaieu, Taranko, Tesco, Bytom, Wittchen, Bon Prix, Marks&Spencer, Ole Ole, Nike, Crocs, New Balance, Asos, Venezia, Etam, Pull&Bear, New Yorker, Stradivarius, Bershka, House, Only, Lidl, Lee Cooper, Tally Weijl, Apart, CCC, Duka, GoSport, Wólczanka, Wojas, Yes.