Dzięki babciom, mamom oraz ciociom uczniów klas I, II i III w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Pogorzeli kolejny rok trwa akcja głośnego czytania dzieciom. Włączając się w tę inicjatywę, w I półroczu roku szkolnego 2017/2018 zaproszone do udziału w niej panie czytały pierwszo-, drugo- i trzecioklasistom wiersze, opowiadania, baśnie i fragmenty powieści.
Rok szkolny 2017/2018 ogłoszony został Rokiem Wartości Moralnych. Ważne w życiu człowieka pojęcia, takie jak: szczęście, uczciwość, piękno, dobroć, szacunek, sprawiedliwość, przyjaźń, miłość, samodyscyplina, życzliwość, świętość, odpowiedzialność, mądrość, odwaga, przybliżyły zatem uczniom teksty zaproponowane przez szkolne koordynatorki akcji - Dobrochnę Błażejczak, nauczyciela bibliotekarza i Gabrielę Kokot, pedagoga szkolnego. Były to opowiadania z tomu pt. „12 ważnych opowieści. Polscy autorzy o wartościach dla dzieci", napisane przez znanych polskich twórców literatury dziecięcej. Wychowawczynie miały również możliwość wyboru innych utworów literackich, także lektur szkolnych.
Największą liczbę, bo aż 8 spotkań z głośnym czytaniem w roli głównej zorganizowała wychowawczyni klasy IIIb, Ewa Michalak. Honor rodziców uczniów klasy IIIc uratowała natomiast jedna mama. Ogółem w okresie od 8 września 2017 roku do 31 stycznia 2018 roku w klasach I, II i III odbyły się 32 spotkania. To pod każdym względem bardzo ładny wynik - dosłownie i w przenośni: osobami czytającymi dzieciom były, tak jak i w ubiegłym roku szkolnym, wyłącznie przedstawicielki płci pięknej.
- Dziadkom i tatusiom, podobnie jak w roku szkolnym 2016/2017, wciąż brakuje odwagi. Mimo kierowanych pod adresem panów zaproszeń do udziału w akcji i słów zachęty z naszej strony żaden mężczyzna nie przełamał kobiecej dominacji. Czytającymi pierwszo-, drugo- i trzecioklasistom nadal były wyłącznie panie - nie kryje rozczarowania Gabriela Kokot.
Panowie wciąż mają jednak szansę się zrehabilitować - w drugim półroczu roku szkolnego, po feriach zimowych, akcja będzie bowiem kontynuowana.
- Każdy chętny mężczyzna może zatem zgłosić się, by przeczytać swojemu dziecku lub wnukowi oraz jego klasowym koleżankom i kolegom wybrany tekst, a następnie o nim porozmawiać - przypomina Dobrochna Błażejczak.