Promocja, wymiana doświadczeń i prestiżowy tytuł – to tylko niektóre z korzyści, jakie niesie za sobą udział w tym konkursie. Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości Powiatu Gostyńskiego ogłosiło trzecią edycję Debiutów Biznesu 2019. Z przyjemnością obejmujemy patronat medialny na tym wydarzeniem. - Nawet tradycyjna działalność może być pokazana w ciekawy sposób – zapewnia Krzysztof Marzec, prezes SWPPG.
Powiat gostyński jest „na fali”. Od roku 2010 nie zarejestrowało się tu tak wiele firm, jak na przestrzeni ostatniego roku. Mało było też takich, które zrezygnowały z działalności. Tylko w 2018, powstało 637 firm zarejestrowanych przez osoby fizyczne. Wśród nich, zaledwie 131 skorzystało z dotacji z urzędu pracy. Wyrejestrowało się 496 firm.
- Jest to bardzo duży progres. Przedsiębiorcy dostrzegają szanse, które pojawiają się na rynku i otwierają firmy w różnych branżach. Cały czas przeważa branża budowlana. Z nowinek - od początku roku pomogliśmy np. w rejestracji czterech firm, które zajmują się fotowoltaiką. Nie było lepszych czasów na otwieranie działalności, jak teraz – zapewnia K. Marzec.
Tym bardziej SWPPG postanowiło wystartować z trzecią edycją biznesowego konkursu. Ten skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z terenu powiatu gostyńskiego, zarejestrowanych w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2018 r. Ideą konkursu jest promocja lokalnych, młodych stażem, ale jednocześnie przyszłościowych firm, które wyróżniają się na rynku. W ramach konkursu laureatowi zostanie przyznany tytuł „Debiutu Biznesu 2019”.
Ocenie będzie podlegał pomysł na biznes, działania firmy, technologie i innowacyjność w firmie oraz wpływ działalności firmy na otoczenie. Zgłoszenia przyjmowane będą od 16 września do 27 października poprzez stronę internetową SWPPG. Do konkursu można także kogoś nominować. Wystarczy zgłosić polecaną firmę, a resztą zajmą się koordynatorzy.
- Warto wziąć w nim udział, ponieważ to duża promocja dla danej firmy, a także poznanie się z innymi przedsiębiorcami, nawiązanie kontaktów, być może nawet znalezienie przyszłych klientów – mówi Hanna Nowakowska z ramienia SWPPG.
Prezes Krzysztof Marzec dodaje, że elementem prestiżowym jest też statuetka „jaskółki biznesu” dla zwycięzcy.
- Taki tytuł również tworzy przewagę nad konkurencją. Usługi mogą być na podobnym poziomie, ale to właśnie ta jedna firma może zdobyć dodatkową nagrodę – stwierdza.
Kandydatury będą podlegały ocenie jury. W jego skład wejdą dyrektor oddziału 1 PKO w Gostyniu Grzegorz Anuszkiewicz, dyrektor PUP Justyna Krzyżostaniak, przedsiębiorcy: Maciej Pietrula i Józef Konarczak, prezes SWPPG Krzysztof Marzec oraz zwycięzcy poprzedniej edycji konkursu – przedstawiciele firmy LigiHalowe.pl. Uroczysta gala odbędzie się najprawdopodobniej na końcu listopada.
Więcej w bieżącym wydaniu Życiu Gostynia. Tam znajdziecie równie wywiad z Anną Teodorczyk-Twardowską, która wystartowała z własną działalnością gospodarczą.