Samochodów w naszych miastach nie brakuje. Kłopoty pojawiają się wtedy, gdy trzeba znaleźć miejsce do parkowania – to duży problem, zwłaszcza w godzinach popołudniowych, dlatego często jesteśmy zmuszeni do skorzystania z miejsc parkingowych płatnych, a co za tym idzie – z parkomatów. Naszą redakcję odwiedził mieszkaniec Gostynia, zbulwersowany nieco innym aspektem – niewydawaniem reszty przez te urządzenia. - Idę do parkomatu, w kieszeni mam 5 zł. Wrzucam i czekam, bilet wychodzi, ale nie ma reszty. Czekam i zaczynam czytać... Na dole, tym samym drukiem napisane, że parkomat nie wydaje reszty – opowiadał.
Czytelnik domaga się likwidacji kwot, które są podane na parkomatach, zwłaszcza tej 5 – złotowej, gdyż jak twierdzi, to bardzo myląca informacja. Jak wyjaśniają tę sprawę pracownicy ZGKiM? Z rozmowy telefonicznej wynikało, iż faktycznie sytuacja była zgłaszana przez mieszkańca, jednak innych, bezpośrednich wniosków i zażaleń nigdy wcześniej nie było. Według administratorów parkomatów, jeżeli usunie się możliwość wrzucania monet 5 – złotowych, pozbawi się możliwości wykupienia biletu osoby, które posiadają w danej chwili wyłącznie taką monetę.
W przypadku parkomatów, nie ma mowy o dodatkowym zysku, ponieważ urządzenie nalicza czas postoju w zależności od wrzuconej monety. Nawet jeśli wykupimy bilet za kwotę 5 złotych, na pół godziny przed końcem, to otrzymamy czas parkowania na kolejny dzień. Efektem interwencji będzie dodrukowanie i umieszczenie na parkomatach nowych, czytelniejszych naklejek o niewydawaniu reszty.
Więcej czytaj w bieżącym wydaniu Życia Gostynia