Czasem zdarza się, że parkomaty w Gostyniu nie działają. Co wtedy zrobić?
Tłumaczy Marcin Krawiec, dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej w Gostyniu. - W przypadku stwierdzenia przez kierowcę awarii parkomatu prosimy o zgłaszanie tego faktu pod numerem telefonu podanym na urządzeniu, informacja ta weryfikowana jest w systemie oraz na miejscu przez pracownika zakładu. Osoba zgłaszająca, która poda numer rejestracyjny pojazdu, a awaria zostanie potwierdzona przez pracownika nie zostanie ukarana za brak biletu parkingowego. To samo dotyczy pozostałych kierowców parkujących w czasie awarii – wyjaśnia.
Podkreśla, że parkomaty, jak każde urządzenia ulegają awariom, czasami z uwagi na panujące warunki atmosferyczne, czy też błędy systemowe, jednak znaczna ich część jest spowodowana przez użytkowników np. poprzez zapychanie wlotu monet, czy też używanie monet nie będących środkiem płatniczym w Polsce.
- Jak w każdym urządzeniu tego typu zdarzają się również sytuacje, iż maszyna nie rozpoznaje konkretnej monety - czytnik każdą monetę sprawdza pod względem kilku wartości np. wielkości czy też wagi, a następnie jest porównywana ze wzorem (parametry ustawione są dla średnio zużytej monety), tak więc może się zdarzyć, iż nowa moneta lub też zabrudzona nie zostaje rozpoznana – wówczas czasami wystarczy potrzeć monetę o parkomat lub użyć innej. (...) – informuje Marcin Krawiec.