Od środy, 25 września trwają prace na krajowej „dwunastce”, które prowadzi koncern Mirbud, jako wykonawca obwodnicy DK12 dla Gostynia. Trwa wymiana nawierzchni jezdni i podbudowy drogi na krajowej „dwunastce” – frezowanie i przebudowa. wkrótce w rejonie Kosowa kierowcy będą kierowani z DK12 na nową drogę, która powstaje w związku z budową obwodnicy.
- Frezujemy, usuwamy starą nawierzchnię na drodze krajowej, zostanie usunięta również podbudowa. W tym miejscu droga będzie poszerzona.
Prace drogowe będą prowadzone na połowie jezdni - po ułożeniu nowej masy bitumicznej, ruch pojazdów odbywał się na remontowanym obecnie pasie. W kolejnym etapie (mniej więcej za 3 tygodnie) do użytku dla kierowców udostępniony zostanie kilometrowy odcinek nowej drogi, który powstał w ramach budowy obwodnicy. Ta droga umożliwi kierowcom dojazd do skrzyżowania z drogą powiatową (prowadzącą do Kosowa) i dzięki temu będą mogli wrócić na DK12, jednak nadal w tym miejscu na DK12 będzie obowiązywał ruch wahadłowy.
W czasie tej reorganizacji będzie również uruchomiona szosa do Kosowa, która obecnie jest nieprzejezdna, co miałoby to nastąpić na przełomie października i listopada. Utrudnienia na DK12 na odcinku Leszno – Gostyń znikną wówczas, kiedy wykonawca obwodnicy dla Gostynia włączy do ruchu drogę powiatową. Ten proces także wiąże się z robotami drogowymi i zapowiadane są utrudnienia w ruchu,
- Z podobną sytuacją, z utrudnieniami podczas jazdy kierowcy wkrótce będą mieli do czynienia na drugim łączeniu obwodnicy. Ruch wahadłowy w okolicach Dąbrówki w gminie Borek Wielkopolski może być wprowadzony za około 2 tygodnie – informuje Piotr Chmura, kierownik budowy obwodnicy Gostynia, położonej w ciągu drogi krajowej nr 12.
Przypomnijmy, wykonawcą zadania jest konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner). Wartość zadania wynosi 246 832 635 zł.
Obwodnica DK12 dla Gostynia zaplanowana została na długości 17,27 km. Inwestorem jest GDDKiA. Celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 12. Dzięki nowej drodze powinni poprawić się bezpieczeństwo mieszkańców. Obwodnica DK12 ma również odciążyć układu komunikacyjny i zwiększyć przepustowość innych dróg w Gostyniu. Inwestycja poprawi warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego, w szczególności pomiędzy Lesznem a Jarocinem. Będzie to jedna jezdnia z jednym pasem ruchu w każdą stronę. Będą też odcinki, na których jeden kierunek będzie poszerzony o drugi pas - na odcinku ok. 2 km powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (główna o przyspieszonym ruchu).
Obwodnica omija miasto po północnej stronie. Nowa droga rozpoczyna się w okolicy skrzyżowania „krajówki” z drogą do Kosowa, po zachodniej stronie wsi Gola. Następnie biegnie w kierunku północno-wschodnim, mniej więcej na długości 7,5 km przecina istniejącą drogę wojewódzką 434, gdzie powstaje węzeł Gostyń. Dalej droga prowadzi w kierunku południowo-wschodnim. Na 10,8 kilometrze zgodnie z projektem powstaje węzeł Piaski - na połączeniu z oddaną do użytku w 2023 r. obwodnicą m. Gostyń w ciągu drogi wojewódzkiej 434 i istniejącą drogą powiatową. Nowa szosa pozwoli kierowcom ominąć miejscowość Piaski po północnej stronie. Koniec obwodnicy zaplanowano w okolicy miejscowości Dąbrówka.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.