reklama

Rozbiorą most na drodze Pudliszki - Rokosowo. Co zastąpi przestarzałą konstrukcję?

Opublikowano:
Autor:

Rozbiorą most na drodze Pudliszki - Rokosowo. Co zastąpi przestarzałą konstrukcję? - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
9
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościPrawie milion złotych będzie kosztowała przebudowa mostu na drodze Rokosowo - Pudliszki, na którego modernizację powiat gostyński otrzymał dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury. W ramach inwestycji przewidziano m.in. rozbiórkę leciwej już konstrukcji mostowej. Jaki rozwiązanie techniczne ma ułatwić kierowcom podróżowanie na tej trasie?
reklama

Dofinansowanie z ministerstwa pokryje ponad połowę wartości przebudowy mostu Rokosowo - Pudliszki

Pod koniec lipca 2025 roku (dokładnie 30 lipca) powiat podpisał umowę z wykonawcą robót budowlanych na realizację inwestycji. Zwycięzca przetargu wyceniła wartość robót na 998 430,36 złotych.

reklama

Większa część kosztów przedsięwzięcia zostanie sfinansowana z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury na rok 2025. Otrzymane przez władze powiatowe dofinansowanie to 584 878 złotych.

Co się stanie z mostem?

Jak czytamy, w opisie inwestycji jej celem jest budowa nowego obiektu, w związku z czym przewidziano rozbiórkę istniejącego mostu i zastąpienie go przepustem o konstrukcji z blach stalowych profilowanych o szerokości 3,375 metra i wysokości 2,245 metra.

Ponadto na odcinku o długości około 70 metrów zaplanowano rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni pasa drogowego i ułożenie nowej konstrukcji jezdni.  

W ramach przebudowy mostu przewidziano Rokosowo - Pudliszki:

reklama

  • rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni,
  • rozbiórkę istniejącego obiektu mostowego, w tym balustrad i umocnień skarp i stożków,
  • wyprofilowanie cieku,
  • wykonanie tymczasowych przepustów,
  • wykonanie stalowych ścianek szczelnych,
  • wykonanie fundamentu kruszywowego posadowionego na korku betonowym,
  • wykonanie przepustu,
  • obsypanie przepustu,
  • wykonanie ścian oporowych na wlocie i wylocie przepustu,
  • wykonanie gzymsu prefabrykowanego, - ustawienie krawężników i opornika,
  • wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni,
  • wykonanie pobocza umocnionego z kruszywa,
  • umocnienie dna rowu i skarp,
  • umocnienie cieku palisadą z kołków,
  • zamocowanie barieroporęczy.
KLIKNIJ ZDJĘCIE, żeby PRZECZYTAĆ REPORTAŻ

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo