W sprawie godzin otwarcia biura obsługi klienta w ośrodku pomocy społecznej w Gostyniu, na ostatniej sesji rady miejskiej (22 grudnia 2022 r.), odezwał się Mikołaj Jackowiak. Wypowiadał się w sprawie mieszkańców gostyńskiej gminy, skarżących się na fakt, że MGOPS jest czynny do godz. 14.30. Zainteresowani zmianą organizacji pracy ośrodka pomocy społecznej argumentowali, że urząd gminy (nie tylko w Gostyniu) wychodząc przodem do klienta, kilka lat temu wprowadził zmiany godzin pracy, co spowodowało, że jest czynny codziennie do godziny 15.30.
- Wiele osób które chciałyby chociażby złożyć wniosek, musi brać w pracy dzień wolny, by pojawić się w ośrodku pomocy społecznej i zdążyć załatwić sprawy w godzinach, kiedy instytucja jest czynna – mówił Mikołaj Jackowiak, wiceprzewodniczący rady miejskiej.
Radny poprosił o przyjrzenie się godzinom pracy MGOPS w Gostyniu, zwracając uwagę, że biuro obsługi klienta jest zbyt wcześnie zamykane.
- Petenci w biurze obsługi klienta są przyjmowani od godz. 7.30 do 14.30 i wielu mieszkańców, chociażby chcąc złożyć wniosek, musi brać dzień wolny po to, by w tych godzinach pojawić się w ośrodku. Instytucja – jak sama nazwa mówi – ma nieść pomoc społeczną. Stąd moja prośba, by wyznaczyć chociaż jeden dzień w tygodniu, kiedy biuro obsługi klienta będzie czynne dłużej – mówił Mikołaj Jackowiak.
Do wniosku w imieniu całej rady miejskiej, przychylił się przewodniczący Mirosław Żywicki, lobbując za tym, by w ośrodku pomocy społecznej w Gostyniu dłużej niż obecnie do dyspozycji był pracownik, który pomoże mieszkańcom załatwić bieżące sprawy.
- Faktycznie, można taki dzień wyznaczyć. Na przykład w poniedziałek MGOPS mógłby być czynny do godziny 16.00 czy nawet 17.00 - powiedział Mirosław Żywicki.
Reakcja kierownictwa ośrodka pomocy społecznej w Gostyniu na złożone wnioski była bardzo szybka. Pewne decyzje w tej sprawie już zapadły.
- Kiedy wprowadzono dodatki, między innymi węglowy, to było w sierpniu bodajże, wówczas mieliśmy czynne biuro obsługi klienta do godziny 17.00. Po miesiącu na palcach jednej ręki można było policzyć, kto przychodzi do ośrodka pomocy w godzinach od 15.00 - do 17.00. Nie było chętnych, zrezygnowaliśmy z tego – tłumaczy Karol Jasiak, kierownik MGOPS w Gostyniu. Zaznacza jednak, że od stycznia 2023 r. wprowadzone zostaną zmiany w biurze obsługi klienta. - W każdy poniedziałek biuro będzie otwarte do godz. 16.00 i tam pracownicy MGOPS będą przyjmowali wnioski oraz petentów z innymi sprawami – mówi Karol Jasiak.
Pracownik ośrodka pomocy społecznej będzie później zaczynał pracę, ale również godzinę później będzie z niej wychodził. Takie rozwiązanie ma być wprowadzone na początku na okres próbny.
- Przez pierwszy kwartał będziemy się przyglądać, jak to funkcjonuje i sporządzać statystyki. Będę notował, ile osób przyjdzie między godz. 15.00 a 16.00 do naszego biura. Chociaż to może być trochę mylące – od stycznia wchodzi dodatek gazowy – to kolejne świadczenie dla osób, które swoje mieszkanie lub dom ogrzewają gazem. Będziemy zwracać różnicę w podatku VAT. Zainteresowanych będzie pewnie więcej – tłumaczy kierownik MGOPS w Gostyniu.
Karol Jasiak przypomina, że każdy zainteresowany wniosek do ośrodka pomocy społecznej może dostarczyć drogą elektroniczną albo pocztą, a nawet przez sąsiada.
- Wymaga to chęci i przemyślenia pewnych rzeczy. W poniedziałki, od stycznia, będziemy pracować do godz. 16.00, ale obawiam się, że pomiędzy godzinami 15.00 - 16.00 petentów będzie garstka - podsumowuje Karol Jasiak.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.