Inwestycja z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus” za blisko 125 mln zł zapewni dogodny dostęp do kolei pod koniec 2028 r. Realizacja zadania ma na celu sukcesywne niwelowanie wykluczenia komunikacyjnego.
Podpisana umowa na opracowanie dokumentacji umożliwi przygotowanie projektu. Ma ona określić szczegółowe rozwiązania. Pozwoli też na realizację prac budowlanych między Gostyniem a Kąkolewem.
Wznowienie połączeń pasażerskich na odcinku Gostyń – Kąkolewo zwiększy dostępność transportu publicznego i zapewni dogodną komunikację w części województwa wielkopolskiego, która przez lata była pozbawiona dostępu do kolei pasażerskiej – zapewnia Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.
Umowa podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oznacza, że przebudowa czy modernizacja linii kolejowej odbędzie się w formule „projektuj i buduj”, a więc opracowanie dokumentacji i prace budowlane wykona jedna firma.
- Ta formuła zapewni możliwość sprawnej realizacji inwestycji. To kolejny ważny krok dla rozwoju kolei w regionie. Dzięki inwestycji mieszkańcy Gostynia i okolicznych miejscowości zyskają możliwość dogodnych przejazdów pociągiem na linii kolejowej, która obecnie wykorzystywana jest wyłącznie w przewozie towarów po torach – twierdzi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Dogodny dostęp do kolei mieszkańcom Gostynia i okolicznych miejscowości zapewni rewitalizacja trasy, która od 2011 r. wykorzystywana jest wyłącznie w ruchu towarowym. Na ponad odcinku o długości ponad 20 km przewidywane są roboty obejmujące m.in. nawierzchnię torową oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Planowane prace umożliwią przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h, a podróż między Gostyniem a Poznaniem, z wykorzystaniem stacji Leszno, szacowana jest na ok. 1h 50 min. Podróżni wygodnie wsiądą do pociągów z przystanków w Gostyniu (Gostyń i Gostyń Zachodni), Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie.
W Wielkopolsce „Program Kolej Plus” obejmuje także rewitalizację trzech linii kolejowych (Międzychód – Szamotuły, Śrem – Czempiń, ciąg komunikacyjny Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec) i budowę nowej trasy kolejowej (Konin – Turek), dla których to podpisane zostały już umowy na opracowanie dokumentacji projektowej. Szacunkowa wartość inwestycji w regionie o łącznej długości ponad 200 km wynosi ok. 2,2 mld zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.