Reklama

Nie jest dobrze. Najgorzej wypadł język angielski. Kto w czołówce po egzaminie ósmoklasisty w gminie Gostyń?

Opublikowano: sob, 21 sie 2021 14:41
Autor: | Zdjęcie: Adobe Stock

Nie jest dobrze. Najgorzej wypadł język angielski.  Kto w czołówce po egzaminie ósmoklasisty w gminie Gostyń? - Zdjęcie główne

W gminie Gostyń egzaminy ósmoklasisty nie poszły najlepiej | foto Adobe Stock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości - Musimy popracować nad tym, aby zwiększyć kontrolę przygotowań uczniów do egzaminów w szkołach wiejskich - stwierdził Grzegorz Skorupski, zastępca burmistrza Gostynia, analizując w obecności radnych wyniki tegorocznych egzaminów klas ósmych.

Reklama

Ósmoklasiści z gostyńskiej gminy najlepiej poradzili sobie z testami z języka polskiego i matematyki, osiągając wyniki zbliżone do średniej krajowej. Zdecydowanie źle w tym roku wypadł sprawdzian znajomości j. angielskiego. Z analizy rezultatów poszczególnych placówek wynika, że najlepiej wypadli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Gostyniu. Zastępca burmistrza Grzegorz Skorupski zwraca uwagę, że nieliczna klasa, w małej szkole nie musi przekładać się na osiąganie lepszych wyników w egzaminie.

Uczniowie najstarszych klas szkół podstawowych do egzaminu ósmoklasisty zasiedli od 25 do 27 maja. Jak podała CKE, do egzaminu ósmoklasisty w maju 2021 r., w kraju przystąpiło 357 060 tys. spośród 367 834 tys. uczniów 8 klasy szkoły podstawowej (ok. 97%). W tej grupie było 263 osób z gminy Gostyń (100%). Sprawdzian został przeprowadzony w formie pisemnej. Każdy ósmoklasista zmierzył się z trzema przedmiotami obowiązkowymi: językiem polskim, matematyką oraz językiem obcym nowożytnym. 

 

Egzamin ósmoklasisty - jak wypadła gmina Gostyń?

Na ostatnim posiedzeniu rady miejskiej rajcy chcieli wiedzieć, jak w trudnej pandemicznej sytuacji, kiedy w roku szkolnym 2020/2021 przez większość czasu dzieci i młodzież uczyli się zdalnie, na sprawdzianie ósmoklasisty wypadła gmina Gostyń.

- Czy są znane wyniki egzaminów ósmych klas w poszczególnych szkołach? Jak wygląda sytuacja? - zagadnęła radna Krystyna Hejnowicz.

W odpowiedzi odezwał się zastępca burmistrza Gostynia. Grzegorz Skorupski. Informując jak na egzaminach poradzili sobie uczniowie najstarszych klas szkół podstawowych, stwierdził że wyniki z języka polskiego zanotowano na poziomie średniej krajowej.

- Jeśli chodzi o matematykę,  minimalnie wypadliśmy poniżej poziomu. Wyniki z języka angielskiego nie są najlepsze, gdyż zdecydowanie szkoły wypadły dużo poniżej średniej krajowej. Niestety, problem ten dotyczy wciąż uczniów uczęszczających do szkół wiejskich. W przypadku placówek miejskich zawsze mamy o  3 punkty powyżej średnich wyników krajowych - powiedział Grzegorz Skorupski. 

 

Kto w czołówce na egzaminie ósmoklasisty w gminie?

Według danych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z egzaminu z języka polskiego w 2021 roku, ósmoklasiści z kraju uzyskali średnio 60% punktów możliwych do zdobycia (58% punktów w województwie). Gorzej poszła matematyka - tu średni wynik wynosi 47% punktów (45% w województwie). Jeśli chodzi o trzeci z obowiązkowych przedmiotów - język obcy nowożytny, zdecydowana większość zdających przystąpiła do egzaminu z angielskiego. Za rozwiązanie zadań z języka angielskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 66% (63% w województwie). Jak to wygląda w gminie Gostyń? Średni wynik egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego to 57%. Z matematyką uczniowie poradzili sobie znacznie gorzej, uzyskując średnią 43,6%. Nie najlepiej na tle kraju czy województwa wypadł język angielski ze średnią 53,5%.

Zmiany w kanonie lektur szkolnych 2021/2022 - TUTAJ

W czołówce są ósmoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Gostyniu. Poradzili sobie najlepiej we wszystkich przedmiotach. Najgorzej wypadły małe placówki wiejskie: w Siemowie, Goli i Sikorzynie.

Wiceburmistrz Gostynia Grzegorz Skorupski zwrócił uwagę radnych, że tegoroczne wyniki egzaminu ósmoklasistów pokazały, iż małe szkoły, gdzie funkcjonują klasy liczące kilku uczniów nie przekładają się na osiąganie lepszych wyników w egzaminie.

- Szkoły wiejskie osiągnęły w większości wyniki poniżej średniej krajowej, województwa czy nawet powiatu. Nasz niepokój budzą także wyniki egzaminu z języka z angielskiego, dlatego będziemy rozmawiali z dyrektorami szkół, aby poprawić znajomość tego języka wśród naszych uczniów - zapewnił zastępca burmistrza w rozmowie z dziennikarzem „Życia Gostynia”. - Trudny rok szkolny, w większości z pracą zdalną, pokazał nam również, że wspólnie z dyrektorami i nauczycielami musimy racjonalnie podejść do oceny tego czasu i wyciągnąć wnioski na przyszłość, tak by - jeśli potrzebna będzie kolejna praca zdalna - poprawić efektywność pracy nauczyciel-uczeń - dodał Grzegorz Skorupski.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (7)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • miesiąc temu | ocena +0 / -0

    Mama

    Może za chwilę wyniki egzaminów ósmoklasistów staną się do pretekstu o zamknięciu szkół wiejskich, bo nieefektywne. Niestety prawda jest taka, że wyniki nie są wyznacznikiem wartości i dalszym sukcesów dzieka. Prowadzą do spojrzenia na nauczanie jako sumę wyników, a nie poszczególnych osiągnięć czy zdolności. Dla każdego dziecka osiągnięcia i możliwości są inne. W szkołach bardziej masowych nauczyciele "straszą" egzaminami " Zobaczymy jak sobie poradzisz na egzaminie", " Ciekawa jestem co wybierzecie, bo egzamin jest trudny". Niestety takie działania po piersze nie mobilizują, po drugie prowadzą do wyścigu szczórów na drodze do "sukcesu". Dzieci są straszne egzaminami już od klasy czwartej! Rodzice też nie są bez winy! Bez przerwy słysze, " A co dostała Twoja córka? , lub " Wiesz co, ta żmija nie pozwoliła Agnieszce poprawić trójki! " 🤷‍♀️ Nauczyciele szkół wiejskich wychowują bardziej zaradne, pewniejsze siebie i mniej zakompleksione dzieci, co jest potwierdzone badaniami naukowymi. Często zapominamy, że kształcenie to nie tylko nauczanie ale także wychowanie.

  • miesiąc temu | ocena +2 / -0

    Matka

    Nie kazdy uczeń musi osiągać wyniki jak oczekują radni i inni,ważne że dzieciaki w życiu sobie potem radzą. Rankingi to nie wszystko. Ci co się nie uczą i tak dobie poradzą w życiu. Po co robić rankingi. Każde dziecko jest inne. Jedno chce się uczyć drugie nie. Zrozumcie to wreszcie!

  • miesiąc temu | ocena +5 / -0

    Rodzic

    Zawsze gmina Gostyń podaje dane A czemu nie cały powiat? Jak wszyscy to wszyscy A nie tylko jedna gmina!

  • miesiąc temu | ocena +6 / -0

    Matka

    dlaczego tylko wyniki w szkołach się liczą a gdzie ukierunkowanie dzieci odpowiednie do uzdolnień. Okazało się,ze młodzież po zawodówkach najlepiej sobie radzi i zarabia.

  • miesiąc temu | ocena +4 / -0

    Maciek

    Chcą danych a niedługo nie będzie miał kto uczyć. Brak nauczycieli. Zobaczymy co potem zrobią pytajacy się o dane. Deficyt nauczycieli obejmie też gminę Gostyń. Ciekawe co będzie jak zabraknie nauczycieli? A do tego dochodzi i dojdzie. Uczniowie nie chcą się uczyć, taka jest prawda! A winny zawsze nauczyciel. Młodzi ludzie nie chce być nauczycielami, wola wybrać inny zawód. Może trzeba coś zrobić żeby zachęcić do pracy w szkole?

  • miesiąc temu | ocena +5 / -0

    Iga

    Daleszyn jak na taka duża wiejska szkole- kiepsko!

  • miesiąc temu | ocena +5 / -0

    Ola1

    Ciekawe jak wypadła Krobia, Stara Krobia i Pudliszki?