Finał Ogólnopolskiego Turnieju Robotycznego Liga Robotów odbył się na PGE Narodowym w Warszawie. To tam, w ostatecznych rozgrywkach zmierzyły się ze sobą 33 uczniowskie drużyny z całej Polski.
W uroczystym finale wzięli udział sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji i Nauki - Wojciech Murdzek, pełnomocnik ministra edukacji i nauki ds. transformacji cyfrowej - Antoni Rytel oraz dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji - Tomasz Madej.
- To ogromne wyróżnienie, że tu jesteście, pokonaliście w rozgrywkach regionalnych inne zespoły i znaleźliście się w finale Ligi Robotów. Mam nadzieję, że ten i każdy kolejny tego typu projekt będzie się cieszył równie dużym zainteresowaniem. Liczę, że w kolejnych latach będziemy mogli dla Was kontynuować działania związane z robotyką i programowaniem - powitał gości Tomasz Madej.
Młodzi konstruktorzy i programiści, reprezentujący Szkołę Podstawową nr 1 w Gostyniu weszli do magicznego świata technologicznej rywalizacji, która na taką skalę została w Polsce przygotowana po raz pierwszy.
Znaleźli się wśród 33 zespołów, najlepszych w Polsce
Spośród 700 zgłoszonych drużyn do ogólnopolskiego finału zakwalifikowały się ostatecznie 33 zespoły, które zdobyły największą liczbę punktów podczas turniejów regionalnych w Inowrocławiu, Wrocławiu, Łodzi, Mysłowicach, Koszalinie, Warszawie, Lublinie i Myślenicach. FLL Jedyneczki to pierwsza i - jak dotychczas - jedyna drużyna z Gostynia, która z powodzeniem przeszła eliminacje podczas turnieju regionalnego w Łodzi - CZYTAJ TUTAJ.
Dzięki temu znalazła się w grupie ponad 30 zespołów zakwalifikowanych do rozgrywek finałowych. Uczniowie z FLL Jedyneczki nie mieli łatwo, gdyż jednocześnie przygotowywali się do dwóch konkursów - ogólnopolskiej Ligi Robotów w Warszawie, do mikołajkowych rozgrywek na poziomie gminy Gostyń [RELACJA TUTAJ] oraz do przyszłego konkursu FLL, zaplanowanego na wiosnę 2024 r.
- Na tydzień przed turniejami - bo ich terminy nieco się zbiegły - spotykaliśmy się codziennie, po 2, 3 godziny. Na zajęciach budowaliśmy dwa różne roboty - wyjaśniał Mikołaj Jackowiak, opiekun FLL Jedyneczki.
Podczas uroczystego finału na PGE Narodowym w Warszawie uczestnicy z 33 drużyn zmierzyli się w 3 kategoriach:
- wyścig – pokonanie jak najdłuższego dystansu na specjalnie przygotowanym torze;
- programowanie – zaprogramowanie robota przygotowanego przez organizatorów turnieju;
- zadanie praktyczne – rywalizacja dwóch robotów przeciwnych drużyn, które miały do wykonania określone zadania na macie.
- Zabrakło nam trochę szczęścia w rozgrywkach finałowych. Jeden znacznik nam uciekł, przez co nie zdobyliśmy wymaganej liczby punktów. Dlatego w ogólnej klasyfikacji zajęliśmy 13. miejsce, ale w szczegółowej było lepiej: 6 miejsce w przejazdach robotów na stole, w wykonywaniu zadań, 8. miejsce w programowaniu. Poza tym 13. miejsce w wyścigu samochodów na gumkę - to wyścigi nieprzewidywalne i dlatego suma wszystkich punktów dała nam 13. miejsce w klasyfikacji ogólnopolskiej - wyliczał na gorąco Mikołaj Jackowiak, tuż po powrocie z Warszawy.
Drużyna wróciła do Gostynia zadowolona. Programiści uważają, że 13. miejsce w ogólnopolskich zawodach, organizowanych po raz pierwszy, to spore osiągnięcie.
- Pierwszy raz byli na Stadionie Narodowym, który zwiedzili. Oprócz tego mieli szansę bawić się w mobilnych laboratoriach przyszłości, mieli okazję programować inne roboty niż Lego, grali na wirtualnych okularach, w najnowsze gry na xbox. Mieli też okazję ćwiczyć z innymi zespołami przejazdy robotów sumo czy wyścigi na torze - uzupełnia relację Mikołaj Jackowiak.
Coś o Lidze Robotów. Kolejne turnieje planowane są w przyszłym roku
Liga Robotów to projekt realizowany w ramach największego rządowego programu edukacyjno-technologicznego Laboratoria Przyszłości. Inicjatywę realizuje Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z partnerami: Centrum GovTech, Ośrodkiem Rozwoju Edukacji i Instytutem Badań Edukacyjnych.Celem Ligi Robotów jest nie tylko promowanie robotyki i nowoczesnych technologii, lecz także rozwijanie kompetencji przyszłości wśród uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych. Ideę projektu oparto na kierunkach STEAM, łącząc naukę, inżynierię, technologię, sztukę i matematykę. Uczestnicy turnieju rozwijają umiejętności manualne i społeczne, zdobywając doświadczenie w budowie robotów, programowaniu i kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.