reklama

Mieszkanka powiatu gostyńskiego padła ofiarą oszustwa

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Mieszkanka powiatu gostyńskiego padła ofiarą oszustwa - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKolejna mieszkanka naszego regionu straciła pieniądze, próbując zawrzeć transakcję kupna-sprzedaży przez Internet. Nieuczciwy sprzedawca po otrzymaniu części zapłaty, anulował przesyłkę i zniknął bez śladu. Gostyńska policja ostrzega przed podobnymi oszustwami i przypomina o zasadach bezpiecznych zakupów online.
reklama

Zapewnił, że doszło do pomyłki i zniknął

Gostyńscy policjanci zostali zawiadomieni o oszustwie, którego ofiarą padła mieszkanka naszego regionu.

- Kobieta, przeglądając grupy na Facebooku, trafiła na stronę poświęconą kupnie i sprzedaży telefonów. Wierząc, że znalazła korzystną ofertę, skontaktowała się ze sprzedającym i zdecydowała na zakup smartfona o wartości 1300 złotych - tłumaczy podkomisarz Monika Curyk, rzecznik prasowa Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu. 

Zgodnie z ustaleniami, miała początkowo przesłać jedynie niewielką kwotę pokrywającą koszty wysyłki. Następnie, połowę wartości telefonu miała wpłacić, gdy tylko przesyłka zostanie nadana, a pozostałą część – po rozpakowaniu paczki.

reklama

- Gdy kobieta otrzymała informację, że przesyłka została nadana, przelała sprzedającemu umówione 800 złotych. Niestety, niedługo potem zauważyła, że przesyłka została anulowana. W kolejnej rozmowie sprzedający zapewnił, że doszło do pomyłki przy wyborze paczkomatu i obiecał ponowne nadanie paczki. Po tej wiadomości kontakt z mężczyzną się urwał. Nie tylko nie wysłał on obiecanego telefonu, ale także nie zwrócił kobiecie przelanych 800 złotych - dodaje oficer prasowa gostyńskiej komendy powiatowej policji. 

Jak uchronić się przed oszustami

KPP w Gostyniu apeluje o zachowanie ostrożności i stosowanie kilku prostych zasad bezpieczeństwa:

reklama

  1. Weryfikacja sprzedawcy – przed dokonaniem zakupu warto sprawdzić profil sprzedającego, a także opinie na jego temat, jeśli są dostępne. Uważaj na nowe konta bez historii lub z minimalną ilością informacji.
  2. Unikanie przedpłat – najlepiej unikać wpłacania pieniędzy z góry, zwłaszcza gdy transakcja odbywa się z osobą prywatną na grupie społecznościowej. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest zakup przez platformy oferujące ochronę kupującego.
  3. Korzystanie z bezpiecznych form płatności – warto korzystać z metod płatności, które oferują zabezpieczenia, np. płatność za pobraniem z możliwością sprawdzenia zawartości przesyłki.
  4. Zwracanie uwagi na podejrzane oferty – jeśli cena wydaje się zbyt atrakcyjna lub warunki transakcji są nietypowe, może to być sygnał ostrzegawczy, że mamy do czynienia z próbą oszustwa.
  5. Dokumentowanie korespondencji – zachowuj wszystkie wiadomości, potwierdzenia przelewów i inne szczegóły transakcji. W przypadku oszustwa te informacje mogą być cennym materiałem dowodowym gdy zgłosisz sprawę na policję.
KLIKNIJ ZDJĘCIE, żeby PRZECZYTAĆ ARTYKUŁ

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama