Reklama lokalna
reklama

Kolejne oszustwa na BLIK w powiecie gostyńskim. Oszuści wyłudzili od dwóch kobiet kilkanaście tysięcy złotych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum "Życie Gostynia", gostynska.pl

Kolejne oszustwa na BLIK w powiecie gostyńskim. Oszuści wyłudzili od dwóch kobiet kilkanaście tysięcy złotych - Zdjęcie główne

foto Archiwum "Życie Gostynia", gostynska.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościDwie mieszkanki powiatu gostyńskiego padły ofiarami oszustów internetowych, którzy podszywając się pod pracowników banków i parabanków pod pozorem "zabezpieczenia" pieniędzy wyłudzili z ich kont m.in. metodą "na BLIK" w sumie kilkanaście tysięcy złotych. Oba zdarzenia miały miejsce w miniony piątek, 25 października 2024 roku.
reklama

Ofiara podała BLIK dwa razy 

W pierwszym przypadku do pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika parabanku i poinformował o rzekomym wniosku o kredyt. Gdy kobieta zaprzeczyła, tłumaczył, że jej dane mogły wyciec. Kilka minut później zadzwonił kolejny mężczyzna, rzekomo zaniepokojony wyciekiem danych, i zapowiedział, że zgłosi sprawę do banku pokrzywdzonej.

- Po tym skontaktował się z nią kolejny oszust, podając się za pracownika jej banku. Mężczyzna poinformował o konieczności zablokowania konta i nakłonił kobietę do podania kodu czek BLIK w celu “zabezpieczenia” środków - relacjonuje podkomisarz Monika Curyk, rzecznik prasowa Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu.

reklama

Kobieta podała kod dwukrotnie. Z jej konta zniknęło 6 tysięcy złotych.

O oszustwie dowiedziała się dopiero w placówce banku

Druga ofiara została oszukana w podobny sposób. Skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika banku, informując o fikcyjnym wniosku kredytowym, gdy kobieta zaprzeczyła, poinformował ją o wycieku danych.

Po uzyskaniu informacji, w jakim banku kobieta ma konto, zapowiedział, że o wycieku danych poinformuje placówkę. W krótkim czasie zadzwonił do niej fałszywy pracownik tegoż banku. Oszust kontynuował manipulację, nakłaniając ją do przelania wszystkich środków na tymczasowe konto zabezpieczające, które miało rzekomo chronić jej pieniądze.

reklama

- Po wykonaniu przelewów kobieta straciła 6,5 tysiąca złotych. O tym, że została oszukana, dowiedziała się w placówce banku, do której się zgłosiła zaniepokojona sytuacją - opisuje oficer prasowa gostyńskiej komendy powiatowej policji. 

Jak się chronić przez internetowymi oszustami?

Funkcjonariusze KPP w Gostyniu radzą:

1. Nie ufaj telefonicznym “pracownikom banków” – banki nigdy nie proszą o kody BLIK ani nie każą przelewać pieniędzy na nowe rachunki.

2. Weryfikuj tożsamość rozmówcy – w razie podejrzeń zakończ rozmowę i samodzielnie zadzwoń do swojego banku.

reklama

3. Nigdy nie udostępniaj danych logowania, kodów BLIK ani informacji o saldzie konta. Jeśli podejrzewasz, że mogłeś paść ofiarą oszustwa, niezwłocznie zgłoś sprawę policji i skontaktuj się ze swoim bankiem.

KLIKNIJ GRAFIKĘ, żeby PRZECZYTAĆ ARTYKUŁ

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama