reklama
reklama

Po prostu budują! I to widać. Czy obwodnicą DW 434 dla Gostynia pojedziemy w 2023 roku?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Roboty, prowadzone przez blisko 2 miesiące na placu budowy obwodnicy drogi wojewódzkiej 434 dla Gostynia, dają już pierwsze efekty. Koryto obwodnicy jest widoczne na terenach uprawnych i łąkach. Trwa również karczowanie lasów.
reklama

Przypomnijmy, przekazanie placu budowy dla budowy obwodnicy Gostynia nastąpiło 10 lutego - CZYTAJ TUTAJ.

- W marcu rozpoczęliśmy już roboty drogowe (...). Organizujemy zaplecze budowy i dostawy niezbędnych  materiałów - jednym słowem… budujemy! - napisał na fanpage'u przedstawiciel firmy Strabag, wykonawcy zadania.

Budowa obwodnicy Gostynia - trwają roboty ziemne

Na placu budowy trwają roboty ziemne, związane z karczowaniem terenów leśnych po przeprowadzonej wycince drzew. Trwają też prace, związane z odhumusowaniem pasa drogowego. Specjalne maszyny wykorzystywane są do budowania nasypów drogowych. Prowadzone aktualnie roboty dotyczą również wzmocnienia podłoży gruntowych i przebudowy kolizji telekomunikacyjnych, gazowych średniego ciśnienia, wodno-kanalizacyjnych, melioracyjnych i sieci drenarskich. Plac robót swoim przebiegiem przecina urządzenia będące własnością między innymi Orange Polska S.A., INEA S.A. czy PKP Telkol - stąd konieczność przebudowy kolizji. 

- Na terenie inwestycji występuje również 16 lokalizacji zewidencjonowanych stanowisk archeologicznych, które zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony zabytków i dóbr kultury wymagają przeprowadzenia badań. Dodatkowo podczas realizacji robót ziemnych na terenie budowy prowadzony jest stały nadzór archeologa, zgodnie z pozwoleniem wydanym przez Wielkopolskiego Konserwatora Zabytków - wyjaśnia Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

Na razie w związku z budową obwodnicy Gostynia nie będzie zmian w organizacji ruchu

Jak informuje inwestor - najbliższe działania wykonawców nie zakładają wprowadzania zmian w organizacji ruchu dla kierowców. Chociaż planuje się wprowadzenie tymczasowych zmian w organizacji ruchu na drogach powiatowych prowadzących z Gostynia do Pępowa (odcinek w kierunku Grabonogu), a także z Gostynia do Smogorzewa. Mieszkańcy zostaną o szczegółach odpowiednio wcześnie poinformowani. 

Jak udało nam się ustalić, przez kolejne miesiące kontynuowane będą roboty ziemne i branżowe. Wykonawca planuje również rozpocząć budowę mostu nad Rowem Bodzewskim.

- Inwestycja jest realizowana zgodnie z planem. Nie przewidujemy opóźnień w jej realizacji - mówi dyrektor Katarzyński. Koniec realizacji zadania, które wykonuje przedsiębiorstwo drogowe Strabag, przewidziano na 2023 rok. 

Obwodnica Gostynia to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Wielkopolsce

Budowa obwodnicy Gostynia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 434 to jedna z największych najważniejszych inwestycji ostatnich lat na drogach wojewódzkich. To również zadanie strategiczne pod kątem transportu w tej części Wielkopolski, gdyż w zakresie ruchu lokalnego obwodnica będzie alternatywą dla dróg krajowych, a tym samym przyczyni się do większej płynności ruchu. 

Zadanie jest realizowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 

Wyczekiwana obwodnica będzie miała długość 8,4 km, w to wliczona jest szosa łącząca ją z istniejącym układem komunikacyjnym o długości 1,8 km. Jej początek będzie miał miejsce na skrzyżowaniu z drogą powiatową Gostyń - Krajewice, a koniec na skrzyżowaniu z drogą powiatową Gostyń - Smogorzewo. Całkowita wartość kontraktu to 117,5 mln złotych. Zadanie jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 85,2 mln złotych. (AgFa)

Podstawowy zakres inwestycji obejmuje budowę:

  • nowego fragmentu drogi o długości 8,4 km (szer. jezdni 7 m)
  • nowego mostu na rzece Stara Kania w gminie Piaski
  • wiaduktu nad linią kolejową PKP
  • obiektu nad Rowem Bodzewskim
  • dwupoziomowego, bezkolizyjnego węzła na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 12
  • ścieżek pieszo-rowerowych (szer. 2,5 m)
  • chodników (szer. 2 m)
  • zatok autobusowych
  • elementów bezpieczeństwa ruchu
  • kanalizacji deszczowej
Film powstał dzięki uprzejmości Foto IRIS Tomasz Cyprian

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama