Reklama

Kiedy można wystawić „plastiki” w innym worku? Gdzie zgłosić uszkodzenie pojemnika? Informujemy, jak postępować przy reklamacjach w KZGRL

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: Adobe Stock

Kiedy można wystawić „plastiki” w innym worku? Gdzie zgłosić uszkodzenie pojemnika? Informujemy, jak postępować przy reklamacjach w KZGRL - Zdjęcie główne

foto Adobe Stock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Nieodebranie odpadów z nieruchomości przez przedsiębiorcę, brak worków do segregacji, uszkodzenie pojemników na odpady - to najczęściej powtarzające się skargi związane z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych z gmin, należących do Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego. Gdzie, kiedy i w jaki sposób zgłaszać reklamacje?

Reklama

Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego organizuje system odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie 19 gmin. Liczba osób zamieszkałych na terenie gmin to blisko 260 tysięcy mieszkańców i dla nich świadczone są usługi odbioru i zagospodarowania odpadów. To również ponad 53 tysiące adresów, z których kilka razy w miesiącu odbierane są śmieci różnego rodzaju - od zmieszanych po przez biodegradowalne i segregowanych. 

Realizujemy miesięcznie w granicach 300 tysięcy usług - tyle razy firma odbierająca, na nasze zlecenie, podjeżdża do danej miejscowości i odbiera odpady - wyjaśnia Eugeniusz Karpiński, przewodniczący zarządu KZGRL.

Zapewnia, że podczas konstruowania systemu odbioru odpadów komunalnych, przy określaniu liczby, częstotliwości, a także przy podziale na poszczególne frakcje, uzgadnianiu zasad obowiązującego zbierania segregowanego i przestrzegania ich przez mieszkańców, KZGRL starał się tak ten system usprawnić, żeby zaoferować mieszkańcom gmin, właścicielom nieruchomości usługę o najwyższej jakości i w miarę rozsądnej cenie.

Te 2 rzeczy, z pozoru nie do pogodzenia ekonomicznie, my staraliśmy się pogodzić. Wysoka jakość usługi za rozsądną cenę - przekonuje Eugeniusz Karpiński.

Przy takim ogromie realizowanych spraw, problemy są nieuniknione. Każdy właściciel nieruchomości, niezadowolony z jakości świadczonej usługi ma prawo zgłosić reklamację, a KZGRL ma gotowy schemat postępowania reklamacyjnego.

nieodebranie odpadów spod nieruchomości przez firmę - to najczęściej składana skarga przy świadczeniu setek usług związanych z zagospodarowaniem odpadów komunalnych

- należy jak najszybciej sprawę zgłosić do przedsiębiorcy, który odbiera odpady (w zależności od sektora). Jeśli przedsiębiorca uzna, że z jego strony wszystko przebiegało poprawnie, można zgłosić reklamację do KZGRL pod numerem tel. 65 540 77 93 lub na adres e-mail:  [email protected]  Po ocenie, po której ze stron była przyczyna, KZGRL podejmie kolejne kroki - reklamacje będą na bieżąco weryfikowane.

uszkodzenia pojemników na śmieci i nie tylko - najtrudniejsza do rozpatrzenia sprawa, jak przyznaje zarząd KZGRL

- jednak związek zabezpieczył się odpowiednimi zapisami w umowach z przedsiębiorcami świadczącymi usługi odbierania odpadów. W specyfikacji warunków zamówienia, w umowach jest zapis, że przedsiębiorca odbierający odpady z posesji jest zobowiązany posiadać ubezpieczenie od szkód wyrządzonych w wyniku świadczonych usług.

Zgodnie ze szczegółowym przedmiotem zamówienia to wykonawca usługi odbierania odpadów ponosi  odpowiedzialność za wszystkie szkody powstałe przy wykonywaniu odbioru odpadów. Bez względu na to co zostało uszkodzone: krawężnik, studzienka, ogrodzenie, brama, pojemnik na odpady, pojazd, budynek itp.  każda firma odbierająca odpady została zobowiązana na czas trwania umowy z KZGRL do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. W przypadku potwierdzenia strat majątkowych można dochodzić wypłaty odszkodowania, ale właściciel nieruchomości w powinien zgłosić reklamację w firmie wywozowej. Jeśli przedsiębiorca uzna, że nie poczuwa się do naprawy szkody, to wtedy właścicielowi posesji pozostaje droga sądowa, gdzie musi udowodnić, że wina jest po stronie usługodawcy.

brak worków do segregacji, jakie powinny być zostawiane przy nieruchomości; przyczyny mogą być różne

- wytwarzamy odpady w nieregularnych objętościach, ilościach - zimą mamy mniej tworzyw sztucznych, latem potrzeba żółtych worków więcej i może ich zabraknąć (poza tym: firma odbierająca odpady nie zostawiła worków na wymianę, worki zostały rozwiane przez wiatr, zabrane pod nieobecność właściciela posesji itp.) - w tej sytuacji odpady można wystawić we własnych workach - koniecznie przezroczystych i opisane tak, żeby można było zweryfikować znajdujące się w nich odpady. Worki dostępne są również w PSZOK poszczególnych firm, są również dostępne w siedzibach firm odbierających odpady.

Dane do kontaktu z firmami odbierającymi odpady:

  • Gminy: Bojanowo, Jutrosin, Miejska Górka, Pakosław, Poniec, Rawicz - MZO Sp. z o.o., nr. tel.: 65 545 32 71, e-mail: [email protected] 
  • Gminy: Krzemieniewo, Leszno, Lipno, Osieczna, Rydzyna, Święciechowa - MZO Sp. z o.o., nr tel.: 65 525 92 94, e-mail: [email protected] 
  • Gmina Wijewo - FUH Dominik Zając, nr. tel.: 65 549 64 50, e-mail: [email protected] 
  • Gminy: Śmigiel, Krzywiń - ZGO-Nova Sp. z o.o., nr tel.: 533 320 869, e-mail: [email protected] 
  • Gminy: Gostyń, Krobia, Pępowo, Pogorzela -  PHU Trans-Kom Barbara Rajewska nr tel.: 65 572 37 75 e-mail: [email protected]
źródło: KZGRL

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy