Budowa rozpoczęła się na początku maja 2024 r. Na placu budowy widać maszyny i pracowników przedsiębiorstwa Chod-Dróg Przemysława Andrzejewskiego z Krobi, które wykonuje zadanie na zlecenie gminy Gostyń. Praca wre - teren oczyszczono z resztek korzeni, dużych kamieni, humusu i wierzchniego gruntu. Nastąpił proces korytowania drogi, dowieziono trylinkę.
Gostyński samorząd po raz pierwszy realizuje tak dużą i ważną inwestycję drogową w formule „zaprojektuj - wybuduj”. Zaprojektowanie drogi, załatwienie wszelkich formalności, włącznie z uzyskaniem pozwolenia na budowę ZRiD, należało do obowiązku wykonawcy.
- Trochę zmusiła nas do tego sytuacja. Gmina, ze względu na dofinansowanie i warunki jego wykorzystania, nie miała czasu na przygotowanie dokumentacji. To było najlepsze rozwiązanie. Firma, która jest wykonawcą zadania, buduje drogę według własnego projektu - tłumaczy Mariusz Konieczny, naczelnik wydziału inwestycji.
Gmina Gostyń na budowę drogi o długości około 1,4 km otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 9.252.675 zł [patrz tutaj]. Wartość inwestycji oszacowano na 10.885.500 zł, w budżecie gminnym zarezerwowano na jej wykonanie nieco więcej pieniędzy.
W przetargu na wykonanie zadania, który burmistrz Gostynia ogłosił wiosną 2023 r. wystartowało 5 firm. Najniższa z ofert mieściła się w kwocie zabezpieczonej przez samorząd. Przedsiębiorstwo Chod-Dróg zaproponowało, że wybuduje drogę łączącą strefę przemysłową z drogą do Sikorzyna dokładnie za 11 439 000 zł.
Dzięki łącznikowi powstanie alternatywny wyjazd ze strefy gospodarczej na drogę powiatową, a dalej drogą wojewódzką 434, prowadzącą w kierunku Wrocławia.
Nowa droga wybudowana zostanie z trylinki.
Podstawowe parametry nowej drogi
długość drogi – ok. 1455 m;
szerokość jezdni z trylinki - 7 m
miejsca postojowe dla samochodów osobowych o wymiarach 2,5x5,0 m z kostki brukowej betonowej;
miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych z kostki brukowej, wzdłuż jezdni, o szerokości 3 m;
chodnik z kostki brukowej betonowej o szerokości 2 m powstanie po stronie miejsc postojowych dla samochodów osobowych;
docelowa organizacja ruchu drogowego;
zadanie obejmuje także budowę wodociągu, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią, kanału technologicznego, oświetlenia ulicznego (lampy LED) oraz likwidację ewentualnych kolizji
Nie zapomniano o pasie zieleni i nasadzeniach młodych drzew. W sąsiedztwie szosy powstaną także miejsca postojowe dla samochodów osobowych i ciężarowych (sznur tych ostatnich ciągnie się zarówno po jednej, jak i drugiej stronie drogi już funkcjonującej w strefie przemysłowej), jednak nie będą to parkingi z prawdziwego zdarzenia z toaletami i prysznicami dla kierowców.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.