Przypomnijmy - egzamin ósmoklasisty został przeprowadzony w dniach 24-26 maja oraz w dniach 13-15 czerwca (dla uczniów, którzy nie mogli przystąpić do testów w pierwszym terminie). W sesji głównej egzamin napisało łącznie blisko 503 tysiące ósmoklasistów, z których ponad 6 tysięcy stanowili obywatele Ukrainy. Do egzaminu w terminie dodatkowym z każdego przedmiotu przystąpiło po ok. 3,5 tysiąca uczniów.
Każdy absolwent szkoły podstawowej przystąpił do trzech obowiązkowych egzaminów z przedmiotów takich, jak: język polski, matematyka oraz wybrany język nowożytny.
Egzamin ósmoklasisty - w skali kraju mogło być lepiej
W tym roku absolwentom szkół podstawowych na egzaminach nie powiodło się najlepiej. Ósmoklasiści uzyskali średnio 60% maksymalnej liczby punktów na egzaminie z języka polskiego. W przypadku egzaminu z matematyki średnia ta wynosi 57%, z języka angielskiego 67%, z języka niemieckiego 50%, natomiast z języka rosyjskiego 65%.Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego sprawdzające umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych - przecinka. Z matematyki trudne okazało się zadanie zamknięte, którego rozwiązanie wymagało umiejętności prawidłowej interpretacji zapisu wyrażenia algebraicznego. W przypadku języka angielskiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych, natomiast uczniowie przystępujący do egzaminu z języka niemieckiego najniższe wyniki uzyskali za zadania otwarte sprawdzające znajomość środków językowych oraz rozumienie ze słuchu - czytamy w analizie OKE.
Wyniki najwyższe, tj. od 90 proc. do 100 proc., w skali kraju uzyskało z języka polskiego tylko 3 proc. uczniów (9182 osoby), z matematyki 18,3 proc., z języka angielskiego 35,3 proc., a z języka niemieckiego 11,2 proc.
Na podstawie wyników uzyskanych na egzaminie przez ósmoklasistów, OKE stwierdziła, że dobrze opanowane zostały umiejętności, związane z:
- odbiorem tekstu kultury – wyszukiwanie w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio (język polski)
- wykonywaniem prostych rachunków pamięciowych na liczbach całkowitych w sytuacji praktycznej (matematyka)
- znajomość funkcji językowych (język angielski)
Jak poszło absolwentom szkół podstawowych w powiecie gostyńskim?
Średnia zdawalności egzaminu ósmoklasistów z języka polskiego w szkołach podstawowych w powiecie gostyńskim jest zdecydowanie niższa niż w kraju, a tym bardziej w województwie, z matematyki też naszym ósmoklasistom poszło gorzej niż w kraju, nie mowiąc o j. angielskim.W samej gminie Gostyń średni wynik z języka polskiego to 55 proc. (Wielkopolska 64 proc.), z matematyki - 51 proc. (Wielkopolska 55 proc.), z języka angielskiego - 49 proc. (Wielkopolska 64 proc.).
Z języka polskiego bardzo dobrze powiodło się na egzaminie absolwentom gostyńskiej "jedynki", z matematyki najlepsi okazali się ósmoklasiści ze szkoły w Siemowie (kto powiedział, że wiejskie "musi być gorsze"? Mit obalony). Jeśli chodzi o język angielski, ósmoklasiści z trzech placówek poradzili sobie na tym samym - najlepszym - poziomie: SP nr 1, SP nr 2 i SP nr 5 w Gostyniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.