Do 10 października można składać wnioski o dofinansowanie kosztów nauki w ramach programu PFRON „STUDENT II”.Celem programu jest wyrównanie szans w zdobyciu wykształcenia przez osoby niepełnosprawne. Program realizowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, adresowany jest do osób z orzeczonym znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności (lub orzeczeniem równoważnym), uczących się w systemie stacjonarnym lub niestacjonarnym, w szkołach policealnych oraz na studiach, studiach podyplomowych i doktoranckich. Dofinansowanie mogą też uzyskać osoby ze stopniem lekkim, pod warunkiem, że były już uczestnikami programu. Przyznane dofinansowanie może obejmować koszty związane z nauką pobieraną przez wnioskodawcę (opłaty za naukę -czesne, zakwaterowania – w przypadku nauki poza miejscem stałego zamieszkania, dojazdów, koszty związane z dostępem do Internetu - instalacja i abonament, uczestnictwa w zajęciach mających na celu podniesienie sprawności fizycznej lub psychicznej, zakupu przedmiotów ułatwiających lub umożliwiających naukę, w tym zakupu programów komputerowych, pamięci przenośnej USB, dysków optycznych (np.CD) oraz dyskietek, wyjazdów organizowanych w ramach zajęć szkolnych). Wnioski o dofinansowanie należy składać w Oddziałach PFRON właściwych terytorialnie dla siedziby szkoły, w której rozpoczyna lub kontynuuje naukę wnioskodawca. Studenci uczelni zagranicznych, składają wnioski o dofinansowanie w oddziale Mazowieckim PFRON. Druki wniosków oraz szczegółowe informacje można otrzymać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gostynie oraz znaleźć na stronie www.pfron.org.pl w zakładce: programy i zadania PFRON/STUDENT II/Procedury realizacji programu oraz załączniki (gabi)
Dofinansowania dla uczniów szkół policealnych i studentów niepełnosprawnych
Opublikowano:
Autor: Redakcja
Przeczytaj również:
Wiadomości
Polecane artykuły:
wróć na stronę główną
ZALOGUJ SIĘ
Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM
e-mail
hasło
Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE