- Na dzień (tu podana konkretna data - przyp. red.) zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności (...) - tej treści SMS-y, których rzekomym nadawcą jest PGE (Polska Grupa Energetyczna) coraz częściej otrzymują mieszkańcy powiatu gostyńskiego.
Wy też dostaliście SMS? Nie klikajcie!
W wiadomościach SMS podany jest link - adres strony, po kliknięciu którego można uregulowac rzekomą zaległość. Ponieważ PGE Obrót, podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności, wiele osób po prostu klika. W ten sposób daje się nabrać! Część adresatów jest zaskoczonych, bo przecież nie są klientami spółki. I głównie od nich redakcja gostynska.pl otrzymuje coraz więcej sygnałów o podejrzanych wiadomościach.Fałszywe SMS-y czy e-mail z informacją o braku uregulowania należności czy niedopłatach do faktur kierowane są zarówno do klientów (proceder trwa od paru lat), jak i do osób, które nie są obsługiwane przez spółkę PGE. Takie działania cyberprzestępców - oszustów, podszywających się pod markę, mają na celu wyłudzenie płatności lub danych.
PGE apeluje o ostrożność i wzywa klientów z powiatu gostyńskiego do weryfikowania informacji
Na platformie internetowej największego sprzedawcy energii rzuca się w oczy komunikat z ostrzeżeniem, że oszuści próbują wyłudzić pieniądze. Spółka apeluje do swoich klientów o szczególną ostrożność i przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa. Wzywa również, aby zawsze weryfikować informacje otrzymywane drogą elektroniczną. Fałszywe powiadomienia SMS zawierają także komunikaty o możliwości opłacenia należności bezpośrednio poprzez link, szybki przelew lub BLIK. Spółka PGE apeluje do swoich klientów o szczególną ostrożność pod tym względem. Nie zaprzecza, że wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Ale takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować.
- Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury - napisano w komunikacie PGE Obrót.
Strony zawierające fałszywe linki są blokowane
Z punktu widzenia bezpieczeństwa danych najważniejsze, aby pod żadnym pozorem nie otwierać aktywnych linków zawartych w fałszywych komunikatach SMS. Spółka PGE Obrót zapewnia, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane i zgłaszane do organów ścigania. Z kolei strony, które zawierają fałszywy link, są blokowane.
Jak odróżnić fałszywego SMS-a od prawdziwego?
- W SMS-ach od PGE Obrót, które przypominają o zaległych płatnościach, zawsze podany jest numer, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych - czytamy w komunikacie.
PGE apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na podane w fałszywej korespondencji numery konta. Wzywa, by nie korzystać z linków przekierowujących do platformy płatniczej. Spółka podkreśla, że w korespondencji wysyłanej przez PGE np. o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej, zawsze podany jest nr klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty.
PGE Obrót apeluje do klientów o rozwagę, a także o przekazywanie ostrzeżenia rodzinie oraz znajomym.
- Prosimy, aby zachowali szczególną ostrożność, ignorowali takie wiadomości i pod żadnym pozorem nie klikali w aktywne linki w nich zawarte. PGE zgłasza przypadki wyłudzeń i oszustw do organów ścigania - informuje PGE Obrót, spółka zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.