Enea, jako sprzedawca energii elektrycznej w Polsce, dba o bezpieczeństwo i zdrowie swoich klientów a także pracowników. Aby zminimalizować ryzyko zakażenia chorobą COVID-19 podjęła decyzję o tymczasowym zamknięciu Biur Obsługi Klienta. Zostały one zamknięte od 13 marca.
Inkasenci przestrzegają wytycznych, i aby zapobiec rozprzestrzenianiu się koronawirusa, proszą w tym celu o współpracę klientów. W powiecie gostyńskim odczyt liczników energii elektrycznej utrudniło wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego. Do obsługi inkasentom pozostały posesje w kilku miejscowościach gminy Gostyń i Pępowo (wykaz miejscowości poniżej artykułu).
Klienci z tych gmin do 24 marca proszeni są o przekazanie odczytów za pomocą SMS-ów, MMS-ów (poprzez uprzednie zrobienie zdjęcia licznika) lub telefonicznie na nr telefonu 663 160 714.
Prośba inkasenta dotyczy odbiorców, których liczniki energii elektrycznej znajdują się wewnątrz budynku. Pozostałe liczniki na zewnątrz, w blokach i klatkach schodowych zostaną odczytane. Kto w wyznaczonym terminie nie skontaktuje się z inkasentem, nie zdoła przekazać odczytu lub będzie miał trudności z dokonaniem odczytu licznika elektronicznego, może liczyć na otrzymanie faktury w formie szacunkowej.
- Przy kolejnym rozliczeniu to się wyrówna - skoryguje. Może być albo większa albo mniejsza kwota. Niektórzy zarzucają nam, że na fakturach będzie kumulacja, jak w „Lotto”. A to nie jest prawda. Liczymy na pomoc i wyrozumiałość mieszkańców, do których inkasent jeszcze nie dotarł, którzy wiedzą, że jest to moment, kiedy musi dojść do rozliczenia, a nie było inkasenta - mówi inkasent Marcin Kraszewski.
Lista miejscowości, z których mieszkańcy proszeni są o pomoc w odczytaniu liczników energii elektrycznej, nie wychodząc z domu:
Gm. Gostyń:
Czachorowo, Sikorzyn i Huby Pijanowskie
Gm. Pępowo:
Siedlec i Elęcin, Babkowice, Magdalenki i Czeluścinek, Wilkonice, Wilkoniczki
W sklepach wiejskich w tych wioskach lub w okolicznych powinny znajdować się kartki z informacjami.