Reklama lokalna
reklama

Twórczo o prawach dziecka

Opublikowano:
Autor:

Twórczo o prawach dziecka - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Pogorzeli zaproszeni zostali w marcu 2018 roku do udziału w szkolnym konkursie literackim na opowiadanie podejmujące problematykę praw dziecka.


W literackiej rywalizacji wzięło udział 28 czwarto- i piątoklasistów. Komisja konkursowa, w której skład weszli nauczyciele pogorzelskiej podstawówki: Gabriela Kokot - pedagog szkolny, Dobrochna Błażejczak - nauczyciel bibliotekarz, Krzysztof Mandrysz - katecheta, z ogromnym zainteresowaniem przeczytała uważnie wszystkie prace. Biorąc pod uwagę ich twórczy charakter, pomysłowość, oryginalność, walory językowe i literackie, zgodność z tematem i komunikatywność przekazu, jury postanowiło przyznać 8 nagród i 7 wyróżnień.

Laureatkami I nagrody zostały - ex aequo:
Maria Jagodzińska z klasy IVa
i Wiktoria Wawrocka z klasy Va.

II nagrodą jury uhonorowało - ex aequo:
Marcina Fenglera z klasy IVa,
Weronikę Grobelną z klasy IVa
i Filipa Fenglera z klasy IVb.

III nagroda przypadła w udziale - ex aequo:
Jędrzejowi Fahnerowi z klasy IVa,
Malwinie Czaprackiej z klasy IVb
i Gabrieli Nabzdyk z klasy Vc.

Wyróżnienia specjalne otrzymali następujący uczniowie: Nadia Kaniewska z Gumienic z klasy IVa, Marcel Minta z klasy IVa, Bartosz Sieński z klasy IVa, Anastazja Dąbrowska z klasy Vb i Aleksandra Gabryelczyk z klasy Vc.

Dodatkowe wyróżnienia przyznano Filipowi Mincie z klasy IVa i Annie Rychlewskiej z klasy Vc.

Nagrody rzeczowe, których fundatorem było Biuro Rzecznika Praw Dziecka oraz dyplomy wręczyła laureatom w dniu 25 kwietnia Gabriela Kokot, pedagog szkolny. Pozostali uczestnicy konkursu otrzymali związane z konkursowym tematem upominki - jako podziękowanie za udział w zabawie. Ufundowaną przez radę rodziców specjalną nagrodę rzeczową w postaci tablicy korkowej wraz z podziękowaniem za liczny i aktywny udział w konkursie otrzymała natomiast klasa IVa.

- Na podkreślenie zasługuje fakt, iż napisane przez uczniów klas IV i V opowiadania dotyczyły wielu różnych praw dziecka, m.in. prawa do nauki, prawa do odpoczynku, prawa do zabawy, prawa do ochrony zdrowia, prawa do życia bez przemocy, prawa do kontaktów z rówieśnikami, prawa do kontaktów z rodzicami, prawa do wyrażania własnych opinii i poglądów, a nawet - prawa do odmowy służby wojskowej – mówi Dobrochna Błażejczak, nauczyciel bibliotekarz i współorganizatorka konkursu.
 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE