Roma Walczewska 2 listopada rozpoczęła pracę w gostyńskim magistracie, a konkretnie w Biurze Rady Miejskiej, na stanowisku referenta. Otrzymała pracę w ramach ogłoszonego kilka tygodni wcześniej naboru na stanowisko ds. obsługi rady miejskiej. W wyznaczonym terminie do Urzędu Miejskiego w Gostyniu wpłynęło 25 podań. Roma Walczewska spełniła w najwyższym stopniu kryteria określone w ogłoszeniu.
Nowa pracownica Biura Rady Miejskiej jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z tytułem magistra ukończyła politologię w zakresie administracji europejskiej. Komisja rekrutacyjna wysoko oceniła przygotowanie merytoryczne oraz zdolności interpersonalne kandydatki do zajmowania stanowiska urzędniczego. Roma Walczewska wykazała się dobrą znajomością niezbędnych przepisów prawnych, w tym statutu gminy Gostyń. Najlepiej spośród kandydatów zredagowała protokół w oparciu o audiowizualny materiał - fragment sesji Rady Miejskiej w Gostyniu. Wiedza, umiejętności i predyspozycje interpersonalne Romy Walczewskiej dają gwarancję prawidłowego wykonywania obowiązków związanych z organizacyjno - kancelaryjną obsługą rady miejskiej.