reklama

Panom zabrakło odwagi, panie spisały się na medal

Opublikowano:
Autor:

Panom zabrakło odwagi, panie spisały się na medal - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

Już wkrótce zakończenie roku szkolnego. To dobry czas na podsumowania przeprowadzanych podczas niego akcji. 

Babcie, mamy, ciocie, a nawet starsze siostry uczniów klas I - III Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Pogorzeli nie są statystycznymi Polkami. Dlaczego? Ponieważ lubią czytać książki! W roku szkolnym 2016/2017 czytały głośno pierwszo-, drugo- i trzecioklasistom wiersze, opowiadania, baśnie i fragmenty powieści. Największą liczbę spotkań z głośnym czytaniem w roli głównej zorganizowały wychowawczynie klas IIb i IIIb, p. Ewa Michalak i Monika Regulska. Każda z pań przygotowała ich aż 11. Natomiast w klasie IIIc chęć czytania zgłosiła zaledwie jedna mama. Ogółem od 3 października 2016 roku do 20 kwietnia 2017 roku w klasach I, II i III odbyło się 48 spotkań.

Teksty czytane przez młodsze i starsze panie (różnica wieku pomiędzy najmłodszą a najstarszą wyniosła 55 lat) to przede wszystkim zaproponowane przez koordynatorkę akcji - Dobrochnę Błażejczak pełniącą funkcję nauczyciela bibliotekarza w pogorzelskiej podstawówce - opowiadania z tomu pt. „12 ważnych opowieści. Polscy autorzy o wartościach dla dzieci”, napisane przez znanych polskich twórców literatury dziecięcej. Wychowawczynie miały również możliwość wyboru innych utworów literackich, także lektur szkolnych. Wszystkie teksty dotyczyły ważnych wartości w życiu człowieka. - Dziadkom i tatusiom najwidoczniej zabrakło tej ostatniej, ale będą mieli szansę się zrehabilitować, w roku szkolnym 2017/2018 akcja będzie bowiem kontynuowana. Każdy chętny pan będzie mógł zgłosić się, by przeczytać swojemu dziecku lub wnukowi oraz jego klasowym koleżankom i kolegom wybrany tekst, a następnie o nim porozmawiać – mówiła koordynatorka akcji, Dobrochna Błażejczak.


Podsumowanie akcji głośnego czytania stanowi wystawa pt. „W świecie wartości” na pierwszym piętrze szkoły, prezentująca wypowiedzi trzecioklasistów - wyjaśnienia pojęć, które miały im przybliżyć czytane utwory literackie. - Lektura tych całkowicie spontanicznych, czasami obrazowych, często dowcipnych, niekiedy bardzo szczerych i osobistych, przelanych na papier uczniowskich opinii, wyznań i spostrzeżeń umila czas przerw międzylekcyjnych zarówno uczniom, jak i nauczycielom pogorzelskiego Samorządowego Zespołu Szkół – mówiła dalej Dobrochna Błażejczak. Szkolnymi koordynatorkami akcji głośnego czytania w roku szkolnym 2016/2017 były: pedagog szkolny Gabriela Kokot i nauczyciel bibliotekarz Dobrochna Błażejczak.

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE