Prawie 3 500 ton odpadów azbestowych z terenu powiatu gostyńskiego (eternit) udało się zutylizować, w trakcie prowadzonej od 11 lat akcji nieodpłatnego usuwania tego rodzaju szkodliwych materiałów. Dotychczas wydano na ten cel ponad 1 300 000 złotych. Program likwidacji azbestu skierowany jest do właścicieli nieruchomości na terenie całego powiatu. Wnioski można składać we wszystkich siedmiu urzędach miejskich i gmin.
W 2018 roku na prace związane z transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest przeznaczono 249 631 złotych, w tym 120 000 zł planowanej dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. Dzięki współfinansowaniu programu przez WFOŚiGW, gminy powiatu gostyńskiego oraz starostwo powiatowe mieszkańcy mogą korzystać z niego bezpłatnie.
Cena utylizacji 1 kg eternitu obejmująca transport na składowisko i składowanie wynosi 0,28 zł brutto.