reklama

Sprzedawał odzież w internecie. Stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Adobe Stock

Sprzedawał odzież w internecie. Stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych - Zdjęcie główne

foto Adobe Stock

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościTym razem to poszkodowany mieszkaniec powiatu gostyńskiego wystawił w internecie odzież na sprzedaż. Handel na portalu ogłoszeniowym zakończył się stratą ponad 33 tysięcy złotych. - Ostrzegamy przed oszustami -wyłudzającymi kody BLIK - po raz kolejny mówi kom. Monika Curyk, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu.
reklama

Sprzedaż odzieży na portalu ogłoszeniowym przez mieszkańca powiatu gostyńskiego zakończyła się stratą ponad 33 tysięcy złotych. Ostrzegamy przed oszustami wyłudzającymi kody BLIK❗️
Gostyńscy policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa metodą „na BLIK”, którego ofiarą padł mieszkaniec powiatu gostyńskiego.
Mężczyzna wystawił na OLX odzież za 250 zł. Dzień po dodaniu ogłoszenia otrzymał na adres e-mail informację o rzekomym opłaceniu zakupu. 
Wiadomość łudząco przypominała oficjalne powiadomienia z OLX i zawierała link do „potwierdzenia sprzedaży”. Pokrzywdzony kliknął w link i został przekierowany na stronę logowania do swojego banku, gdzie podał login i hasło. Po chwili zadzwonił do niego telefon. 
Rozmówca przedstawił się jako pracownik banku i poinformował, że kupujący przelał błędną kwotę, a aby ją skorygować, konieczne jest wprowadzenie kodu BLIK. 
Pokrzywdzony podał kod, a gdy oszust poinformował, że „transakcja nie przeszła”, zrobił to jeszcze 20 razy. W sumie podał 21 kodów BLIK, w wyniku czego z jego konta zniknęło 33 400 zł. 

reklama

Gostyńscy policjanci przypominają, że: 

Nigdy nie należy klikać w podejrzane linki wysyłane SMS-em, e-mailem czy w komunikatorach, nawet jeśli wyglądają jak oficjalne wiadomości portali sprzedażowych. 
Pracownicy banków nie proszą o kody BLIK ani o pełne loginy i hasła do bankowości internetowej. 
Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, należy samodzielnie zadzwonić na infolinię banku i zweryfikować sprawę. 
Apelujemy o rozwagę przy sprzedaży internetowej i zachowanie ostrożności przy obsłudze płatności online.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo