W tym miejscu należy przypomnieć, że przez wiele lat model zarządzania gminą Borek Wielkopolski oraz pracą w urzędzie był taki, iż to Jolanta Chudzińska, pracująca na stanowisku sekretarza gminy oraz - w mniejszej części etatu - kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, pełniła też funkcję wiceburmistrza.
- Na sekretarza gminy mam podpisaną umowę o pracę, na takich samych zasadach jestem też zatrudniona jako kierownik urzędu stanu cywilnego. Natomiast funkcję zastępcy burmistrza od kwietnia 2024 roku pełniłam, można powiedzieć, społecznie. Nie pobierałam z tego tytułu żadnego wynagrodzenia - wyjaśnia Jolanta Chudzińska.
Po 13 miesiącach burmistrz Janusz Sikora postanowił nieco zmienić organizację pracy w urzędzie miejskim.
Pełniąca do tej pory funkcję wiceburmistrza - na zasadzie powołania - Jolanta Chudzińska odpowiednim zarządzeniem, wydanym 30 czerwca, została odwołana z tego stanowiska. Rozwiązanie stosunku pracy, na mocy porozumienia stron, nastąpiło natychmiast. Tego samego dnia Jolanta Chudzińska straciła wszelkie pełnomocnictwa i upoważnienia, z których korzystała, jako wiceburmistrz.
Jednak pozostanie w urzędzie i nadal będzie pełniła funkcję sekretarza gminy w wymiarze ¾ etatu oraz kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Borku Wlkp. - w wymiarze ¼ etatu. Mało tego, w ramach funkcji sekretarza, prowadzi też nowy referat - organizacyjny.
Co z funkcją wiceburmistrza? Wydając odpowiednie zarządzenie (również 30 czerwca) borecki włodarz powołał na zastępcę burmistrza Katarzynę Borowczyk, która do tej pory pracowała w boreckim magistracie na stanowisku ds. architektury i urbanistyki i... tej posady nie straci. Dlaczego? Ponieważ jej obowiązki zostaną podzielone na dwie posady.
Od 1 lipca Katarzyna Borowczyk, przez powołanie, jest zastępcą burmistrza Borku w wymiarze ¼ etatu. Jednocześnie w wymiarze ¾ etatu (po zmniejszeniu) nadal prowadzi sprawy na stanowisku ds. architektury i urbanistyki.
Jakie są obowiązki zastępcy burmistrza Borku Wlkp.?
W ramach regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Borku Wielkopolskim z 18 czerwca 2025 r., do zadań zastępcy burmistrza należy w szczególności:
1) podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza;
2) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza;
3) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
4) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków;
5) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z burmistrzem;
6) współdziałanie z Radą oraz komisjami Rady w zakresie swojego działania;
7) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
Wydając kolejne zarządzenie borecki włodarz, który jako przełożony w urzędzie, sam też jest pracownikiem, wyznaczył Katarzynę Borowczyk do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec niego. Ktoś musi wykonywać wobec niego formalne czynności wynikające z Kodeksu pracy (np. podpisywanie urlopów, delegacji, oceny okresowe). Zwykle te czynności wykonuje przewodniczący rady miejskiej, ale zgodnie z nowym regulaminem w Borku wyznaczono zastępcę burmistrza. W codziennej praktyce Katarzyna Borowczyk może załatwiać sprawy kadrowe burmistrza, ale za wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustalania wysokości wynagrodzenia. To oznacza, że nie może go zatrudnić, zwolnić ani zmienić mu pensji – te kwestie należą do wyłącznych kompetencji rady miejskiej.
Nowe referaty w Urzędzie Miejskim w Borku Wlkp.
Ponadto oprócz zmian etatowo-osobowych, w ramach reorganizacji urzędu miejskiego, którą przeprowadził burmistrz Sikora, powstały referaty.
- Referat Finansowy – pod kierownictwem Moniki Hornickiej
- Referat Organizacyjny – tu kierownikiem, w ramach etatu sekretarza jest Jolanta Chudzińska
- Referat Rozwoju i Inwestycji – pod kierownictwem Jolanty Majchrzak
- Referat Komunalny i Zamówień Publicznych – pod kierownictwem Małgorzaty Marcinkowskiej
Zarobki zastępcy burmistrza i sekretarza w boreckiej gminie
Ile wynoszą wynagrodzenia miesięczne poszczególnych osób?
Jolanta Chudzińska pracując na ¾ etatu jako sekretarz gminy co miesiąc zarabia 10.170 zł brutto
Z kolei Katarzyna Borowczyk - zastępca burmistrza w wymiarze ¼ etatu otrzymuje 3.185,30 zł brutto
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.