reklama

Reorganizacja w urzędzie w Borku Wielkopolskim - jest zastępca burmistrza. Osobno pracuje sekretarz i kierownik USC. Wiemy, ile będą zarabiać

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Agata Fajczyk, fotomontaż Z. Pacanowski

Reorganizacja w urzędzie w Borku Wielkopolskim - jest zastępca burmistrza. Osobno pracuje sekretarz i kierownik USC. Wiemy, ile będą zarabiać - Zdjęcie główne

foto Agata Fajczyk, fotomontaż Z. Pacanowski

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJanusz Sikora po roku od objęcia stanowiska burmistrza gminy Borek Wielkopolski, postanowił wprowadzić zmiany organizacyjne w urzędzie miejskim. Między innymi powołał zastępcę burmistrza, sekretarzowi powierzono kolejne obowiązki, powstały też nowe referaty.
reklama

W tym miejscu należy przypomnieć, że przez wiele lat model zarządzania gminą Borek Wielkopolski oraz pracą w urzędzie był taki, iż to Jolanta Chudzińska, pracująca na stanowisku sekretarza gminy oraz - w mniejszej części etatu - kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, pełniła też funkcję wiceburmistrza. 

- Na sekretarza gminy mam podpisaną umowę o pracę, na takich samych zasadach jestem też zatrudniona jako kierownik urzędu stanu cywilnego. Natomiast funkcję zastępcy burmistrza od kwietnia 2024 roku pełniłam, można powiedzieć, społecznie. Nie pobierałam z tego tytułu żadnego wynagrodzenia - wyjaśnia Jolanta Chudzińska. 

Po 13 miesiącach burmistrz Janusz Sikora postanowił nieco zmienić organizację pracy w urzędzie miejskim. 
Pełniąca do tej pory funkcję wiceburmistrza - na zasadzie powołania - Jolanta Chudzińska odpowiednim zarządzeniem, wydanym 30 czerwca, została odwołana z tego stanowiska.  Rozwiązanie stosunku pracy, na mocy porozumienia stron, nastąpiło natychmiast. Tego samego dnia Jolanta Chudzińska straciła wszelkie pełnomocnictwa i upoważnienia, z których korzystała, jako wiceburmistrz.

Jednak pozostanie w urzędzie i nadal będzie pełniła funkcję sekretarza gminy w wymiarze ¾ etatu oraz kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Borku Wlkp. - w wymiarze ¼ etatu. Mało tego, w ramach funkcji sekretarza, prowadzi też nowy referat - organizacyjny.

Co z funkcją wiceburmistrza? Wydając odpowiednie zarządzenie (również 30 czerwca) borecki włodarz powołał na zastępcę burmistrza Katarzynę Borowczyk, która do tej pory pracowała w boreckim magistracie na stanowisku ds. architektury i urbanistyki i... tej posady nie straci. Dlaczego? Ponieważ jej obowiązki zostaną podzielone na dwie posady.
Od 1 lipca Katarzyna Borowczyk, przez powołanie, jest zastępcą burmistrza Borku w wymiarze ¼ etatu. Jednocześnie w wymiarze ¾ etatu (po zmniejszeniu)  nadal prowadzi sprawy na stanowisku ds. architektury i urbanistyki.

reklama

Jakie są obowiązki zastępcy burmistrza Borku Wlkp.?

W ramach regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Borku Wielkopolskim z 18 czerwca 2025 r., do zadań zastępcy burmistrza należy w szczególności: 

1) podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza; 
2) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza; 
3) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw; 
4) przyjmowanie interesantów w sprawach  skarg i wniosków; 
5) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z burmistrzem; 
6) współdziałanie z Radą oraz komisjami Rady w zakresie swojego działania; 
7) wykonywanie  innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza. 

reklama

Wydając kolejne zarządzenie borecki włodarz, który jako przełożony w urzędzie, sam też jest pracownikiem, wyznaczył Katarzynę Borowczyk  do wykonywania czynności z zakresu prawa pracy wobec niego. Ktoś musi wykonywać wobec niego formalne czynności wynikające z Kodeksu pracy (np. podpisywanie urlopów, delegacji, oceny okresowe). Zwykle te czynności wykonuje przewodniczący rady miejskiej, ale zgodnie z nowym regulaminem w Borku wyznaczono zastępcę burmistrza. W codziennej praktyce Katarzyna Borowczyk może załatwiać sprawy kadrowe burmistrza, ale za wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustalania wysokości wynagrodzenia. To oznacza, że nie może go zatrudnić, zwolnić ani zmienić mu pensji – te kwestie należą do wyłącznych kompetencji rady miejskiej.

reklama

Nowe referaty w Urzędzie Miejskim w Borku Wlkp.

Ponadto oprócz zmian etatowo-osobowych, w ramach reorganizacji urzędu miejskiego, którą przeprowadził burmistrz Sikora, powstały referaty.

  1. Referat Finansowy – pod kierownictwem Moniki Hornickiej
  2. Referat Organizacyjny – tu kierownikiem, w ramach etatu sekretarza jest Jolanta Chudzińska
  3. Referat Rozwoju i Inwestycji – pod kierownictwem Jolanty Majchrzak
  4. Referat Komunalny i Zamówień Publicznych – pod kierownictwem Małgorzaty Marcinkowskiej

Zarobki zastępcy burmistrza i sekretarza w boreckiej gminie

Ile wynoszą wynagrodzenia miesięczne poszczególnych osób? 

Jolanta Chudzińska pracując na  ¾ etatu jako sekretarz gminy co miesiąc zarabia 10.170 zł brutto
Z kolei Katarzyna Borowczyk - zastępca burmistrza w wymiarze ¼ etatu otrzymuje 3.185,30 zł brutto 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo