"Przebudowa ulicy Stefana Żeromskiego wraz z przebudową ulicy Szarych Szeregów w Pogorzeli", dotyczy dróg osiedlowych przebiegających przez miasto. Podzielono je na 2 części. W budżecie na 2024 r. gminy Pogorzela na realizację przedsięwzięcia zarezerwowano:
- na część nr 1 - remont ul. Stefana Żeromskiego - 657 667 zł
- na część nr 2 - ul. Szarych Szeregów - 1 375 700 zł
- remont ul. S. Żeromskiego ma kosztować ok. 564 tys. zł
- remont ul. Szarych Szeregów powinien kosztować ok. 1 167 772 zł
W związku z remontem, gmina Pogorzela od 6 sierpnia do 30 września 2024 r. zamierza zamknąć dla ruchu ulicę Szarych Szeregów. Jak deklaruje inwestor (czyli samorząd), dojazd do posesji będzie zapewniony.
- Przewidziana jest tymczasowa reorganizacja ruchu, prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na tymczasowe oznakowania - czytamy w komunikacie.
Inwestor oraz wykonawca zadania proszą mieszkańców i kierowców o wyrozumiałość. Tym bardziej, że już niebawem będzie można cieszyć się nową, zmodernizowaną drogą.
Co się zmieni na ul. Szarych Szeregów w Pogorzeli po modernizacji?
Ul. Szarych Szeregów jest drogą dojazdową do osiedla domów jednorodzinnych w Pogorzeli. Posiada nawierzchnię z betonowych, sześciokątnych płyt (trylinka), które są już bardzo zużyte i zniekształcone.Firma ma wykonać - na solidnej podbudowie - nawierzchnię jezdni o szerokości ok. 5 m z mieszanki mineralno-asfaltowej (długość zaprojektowanej drogi wynosi 548 m) oraz jednostronny chodnik na długości 262 mb. Powstaną też zjazdy do posesji, miejsca postojowe oraz ściek przy krawężnikach. Dla wzmocnienia bezpieczeństwa inwestor zaplanował próg zwalniający, wykonawca postawi też pionowe znaki.
Jakie są plany remontowe ul. S. Żeromskiego w Pogorzeli?
Drogą dwukierunkową jest również ul. S. Żeromskiego, która ma charakter dojazdowy do osiedla z zabudową jednorodzinną w Pogorzeli. Niestety, posiada bardzo zużytą, nadwyrężoną nawierzchnię z trylinki.Projekt przewiduje wykonanie nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej, o szerokości 5,60 m, na istniejącej podbudowie z kruszywa łamanego. Dodatkowo powstanie ściek przykrawężnikowy, będą też parkingi oraz próg zwalniający. Długość projektowanej drogi wynosi ok. 336 m.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.