Rewitalizacja linii na odcinku Gostyń-Kąkolewo oraz budowa nowej linii kolejowej Konin-Turek staną się bardziej realne po opracowaniu zleconych przez samorząd województwa wstępnych studiów planistyczno – prognostycznych (WSPP).
W piątek wicemarszałek Wojciech Jankowiak i Maciej Adamczak, prezes zarządu spółki BBF Sp. z o.o. podpisali umowy („Opracowanie dokumentacji pod nazwą: Wstępne Studium Planistyczno – Prognostyczne dla projektów w ramach programu Kolej+”) dla dwóch ważnych kolejowych projektów: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo” oraz „Budowa nowej linii kolejowej Turek – Konin”.
Powrót linii kolejowej Gostyń-Kąkolewo. Ile będzie kosztować?
Budowa nowej linii z Turku do Konina oceniana jest na 600 milionów złotych, jednak docelowo ta kwota może być znacznie wyższa. Jeśli miałaby zostać zrealizowana, będą w to oczywiście zaangażowane środki z budżetu państwa, natomiast samorządy będą musiały wyłożyć minimum 15 procent – tłumaczy Wojciech Jankowiak.
Rewitalizacja linii kolejowej Gostyń-Kąkolewo to przedsięwzięcie, które również może pochłonąć setki milionów złotych. – Jednak ostateczną odpowiedź, ile mogą kosztować te dwie inwestycje da nam właśnie przygotowane studium – dodaje wicemarszałek.
Zlecone studia są finansowane wspólnie przez samorząd województwa i zainteresowane gminy oraz powiaty. Połowę dajemy my, a na drugą połowę zrzucają się lokalne samorządy – tłumaczy Wojciech Jankowiak.
Powrót linii kolejowej Gostyń-Kąkolewo. Drugi etap programu „Kolej+”
Do rządowego programu Kolej+ samorząd województwa wielkopolskiego zgłosił łącznie pięć projektów:
- „Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec”;
- „Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły”;
- „Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń”;
- „Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo”;
- „Budowa nowej linii kolejowej Turek – Konin”
W trzech pierwszych przypadkach umowy podpisano jeszcze w lipcu.
Wszystkie projekty uzyskały akceptację organizatora naboru, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i zostały zakwalifikowane do II etapu programu. W jego ramach województwo wielkopolskie zobowiązane jest w terminie do 24 listopada 2021 r. do opracowania i przekazania kolejowej spółce między innymi WSPP wykonanego dla każdego ze zgłoszonych projektów.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.