Tak, jak przewidywano, PKO Bank Polski zajmuje się wypłatą pieniędzy po zawieszeniu Wielkopolskiej SKOK. Osoby, które zdeponowały pieniądze w spółdzielczej kasie, od 13 lutego mogą zgłaszać się po nie do wskazanego banku.
Po tym, jak zawieszono działalność Wielkopolskiej SKOK, pojawił sie problem, w jaki sposób klienci Kasy będą mogli odzyskać swoje pieniądze? Komunikat w tej sprawie podał Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Wypłaty środków gwarantowanych deponentom Wielkopolskiej SKOK dokonywane będą za pośrednictwem Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego S.A. (dalej PKO BP) od 13 lutego do 14 kwietnia, na podstawie listy wypłat przekazanej przez Fundusz. Po wypłatę pieniędzy klienci Wielkopolskiej SKOK będą mogli zgłaszać się we wskazanych na stronie www.pkobp.pl oddziałach PKO Banku Polskiego KLIK, z wyłączeniem agencji. Wśród wskazanych placówek znalazł się również oddział PKO BP w Gostyniu, przy ul. św. Floriana.
Aby wypłacić środki gwarantowane za pośrednictwem PKO BP, deponenci nie muszą podejmować żadnych czynności oprócz stawienia się – z dokumentem tożsamości (osoby fizyczne) lub aktualnym dokumentem rejestrowym (np. odpisem z KRS) oraz dokumentami tożsamości osób uprawnionych do reprezentowania podmiotu (osoby prawne, jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną) – w wybranym przez siebie oddziale PKO Banku Polskiego.
Deponenci będą mieli do wyboru: albo zlecenie przelewu środków na wybrany rachunek w innym banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, albo wypłatę środków w formie gotówkowej. W przypadku, kiedy zdecydują się na przelew środków gwarantowanych na wybrany rachunek, będą musieli posiadać także informację o numerze tego rachunku. Natomiast w przypadku zamiaru dokonania wypłaty kwoty przekraczającej 25 tys. zł w formie wypłaty gotówkowej, konieczne jest poinformowanie o takim zamiarze wybranego oddziału PKO Banku Polskiego z wyprzedzeniem 2 dni roboczych (osobiście lub telefonicznie).
źródło BFG
Więcej TUTAJ