Reklama lokalna
reklama

PCPR w Gostyniu - przyjazny urząd po raz szósty. Do tego misja i empatia

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: arch. PCPR w Gostyniu

PCPR w Gostyniu - przyjazny urząd po raz szósty. Do tego misja i empatia - Zdjęcie główne

Nagrodę dla PCPR w Gostyniu odebrała reprezentacja w składzie: Natalia Hajnsz – kierownik Działu Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością, specjalista pracy socjalnej, Dominika Karlińska – Kierownik Działu Nadzoru i Pomocy Całodobowej, specjalista pracy socjalnej i Mirosław Sobkowiak – dyrektor | foto arch. PCPR w Gostyniu

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościPowiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gostyniu znalazło się w gronie liderów administracji publicznej z całej Polski, które cechują się profesjonalizmem w obsłudze klienta i nowoczesnym podejściem do realizacji misji na rzecz obywateli. Po raz szósty pracownicy jednostki cieszą się z przyznania Znaku Jakości „Przyjazny urząd” na rok 2024. Zostali też nagrodzeni wyróżnieniem nadzwyczajnym. 
reklama

Gala finałowa 9. edycji ogólnopolskiego konkursu „Przyjazny urząd” odbyła się 29 czerwca 2024 roku w Warszawie. Podczas gali spotkało się wyjątkowe grono – jak powiedział prof. Arkadiusz Kowalski, przewodniczący kapituły konkursu „Przyjazny urząd” - menedżerów sektora administracji publicznej, w tym samorządowej, prowadzących swoje jednostki z sukcesami.

- Potrafią być pierwsi i pionierscy, potrafią być odmienni i nowatorscy, umieją być śmiali i odważni, wiedzą, jak patrzeć poza horyzont i dostrzegać tam szanse, a nie ryzyko. Wszystko to czynią z ogromną troską o jakość i profesjonalizm w świadczeniu usług publicznych, z troską o jakość w budowaniu relacji z klientem - obywatelem - powitał gości przewodniczący kapituły konkursowej.

reklama

To właśnie tam ogłoszono wyniki konkursu, przypieczętowane certyfikatami i statuetkami przyznanymi za wdrażanie w polskich urzędach wysokich standardów jakościowych i nowoczesnych rozwiązań organizacyjnych usprawniających świadczenie usług publicznych.

"Przyzjazny urząd" - tytuł, który zobowiązuje PCPR w Gostyniu

W konkursie „Przyjazny urząd” aplikacje urzędów oceniało jury, w którym zasiadali m.in. naukowcy z Wrocławia, Bydgoszczy, Poznania czy Warszawy. Kapituła wybrała i nagrodziła urzędy cechujące się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem, nowoczesnym podejściem do zarządzania, uczciwością i rzetelnością w działaniu oraz innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy.

W sumie wyróżniono 12 instytucji (w konkursie startowało ich blisko 100), w tym m.in. urzędy miast i gmin, starostwa powiatowe, urzędy wojewódzkie, urzędy pracy, ośrodki pomocy społecznej i centra pomocy rodzinie. Ich menedżerowie odebrali certyfikaty i gratulacje od członków kapituły konkursu oraz kierownictwa Quality Institute – organizatora programu „Przyjazny urząd”.

reklama

PCPR w Gostyniu, oprócz otrzymania Znaku Jakości „Przyjazny urząd” na rok 2024, dodatkowo zostało nagrodzone Wyróżnieniem Nadzwyczajnym „Misja i empatia”. 

Nagrodę dla PCPR w Gostyniu odebrała reprezentacja w składzie: Natalia Hajnsz – kierownik Działu Pomocy Osobom z Niepełnosprawnością, specjalista pracy socjalnej, Dominika Karlińska – kierownik Działu Nadzoru i Pomocy Całodobowej, specjalista pracy socjalnej i Mirosław Sobkowiak – dyrektor.  

 
Dla pracowników gostyńskiej instytucji służba dla osób korzystających ze wsparcia i pomocy PCPR jest misją, realizowaną od lat zawsze z profesjonalizmem i pełnym poświęceniem. Nie jest im łatwo, gdyż wymaga to wszechstronności - łączy przecież działalność administracyjną ze specjalistyczną, wieloobszarową działalnością niosącą pomoc i wsparcie mieszkańcom powiatu, których dotykają rozmaite problemy. Szef PCPR w Gostyniu przyznał, że ten ogólnopolski konkurs traktuje jak pewnego rodzaju formę audytu, który jednak stawia więcej wymagań i jest dużo większym wyzwaniem.

reklama


PCPR realizuje zadania w wielu obszarach, w tym w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, ochrony zdrowia psychicznego, poradnictwa obywatelskiego czy działalności pożytku publicznego.

Nagroda dla PCPR w Gostyniu to motywacja i wyzwanie

Szczególnie cenne dla zespołu PCPR są informacje po audycie konkursowym, wskazujące m.in. na wszechstronność działań instytucji w Gostyniu. Audytorzy stwierdzili, że obsługa klientów przebiega „w sposób wzorcowy – bezzwłocznie, kompetentnie, kompleksowo, z kulturą komunikacji (język, styl, etykieta) na najwyższym poziomie profesjonalnym”. Uwadze oceniających nie umknęło „nowoczesne promowanie idei pieczy zastępczej czy odpowiadającą na zdiagnozowane problemy środowiska edukację obywatelską w zakresie bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych”.

- Zdobycie po raz szósty znaku jakości „Przyjazny urząd” (przyznawanego na rok) i uzyskanie Wyróżnienia Nadzwyczajnego „Misja i empatia” - za szczególne i wartościowe działania prowadzone w duchu propagowania wartości społecznych istotnych dla obywateli i dobra publicznego to dla pracowników spore źródło satysfakcji. Docenienie przez zewnętrznych ekspertów codziennej pracy to element, który daje nam poczucie, że to co robimy, wykonujemy dobrze i chcemy dalej tak pracować – wyjaśnia Mirosław Sobkowiak. 
 

Od kilku lat PCPR w Gostyniu jest również doceniane najróżniejszymi specjalnymi wyróżnieniami, między innymi za sposób pracy i podejście do klientów, za wprowadzanie własnych innowacyjnych form, które rozwijają, poszerzają pracę administracji.

- W tym roku zwrócono uwagę, że robimy dużo więcej. Stąd tytuł „Misja i empatia” przyznany za to, że pracujemy także z tymi ludźmi, co do których nawet prawo nie przewiduje, że musielibyśmy to robić. Robimy to, mimo że nie mamy tego w swoich obowiązkach, pracujemy w trudnych sytuacjach. To zauważyła komisja. Bardzo się cieszę, gdyż jest to motywacją dla moich koleżanek z pracy. Poza nami niewiele osób to dostrzega – mówi Mirosław Sobkowiak. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama