Internetowi oszuści nie próżnują. Zaledwie kilka dni temu informowaliśmy o dwóch osobach, które straciły pieniądze dokonując zakupów na znanych platformach zakupowych - więcej na ten temat PRZECZYTASZ TUTAJ.
W miniony wtorek, 16 kwietnia do gostyńskiej komendy powiatowej policji zgłosiła się kolejna osoba - mieszkanka powiatu gostyńskiego, która stała się ofiarą "zdalnego" oszustwa. Tym razem chodziło o popularną metodę na BLIK-a.
- Córka 41-latki była pewna, że otrzymała wiadomość z prośbą o pożyczkę na popularnym komunikatorze internetowym od swojego znajomego. 41-latka bez potwierdzenia, czy to faktycznie kolega córki potrzebuje pieniędzy, przesłała kod BLIK, a kiedy zorientowała się, że to oszustwo niestety było już za późno. W ten sposób mieszkanka powiatu gostyńskiego straciła blisko 500 złotych - informuje podkomisarz Monika Curyk, oficer prasowa KPP w Gostyniu.
Komenda Powiatowa Policji w Gostyniu radzi, jak zabezpieczyć się przed tego rodzaju oszustwami i nie dać się naciągnąć złodziejom:
- Jeżeli otrzymasz wiadomość z prośbą o pieniądze lub opłacenie przesyłki zawsze telefonicznie lub osobiście skontaktuj się z osobą, od której została wysłana wiadomość, aby potwierdzić tę informację!
- Zanim prześlesz kod BLIK upewnij się, że to nie oszust prosi o pożyczkę! Wykonanie połączenia i rozmowa zajmie nam chwilę, a może uchronić nasze pieniądze.
- Zanim potwierdzisz transakcję BLIK-iem zwróć również uwagę, gdzie twoje pieniądze będą wypłacane i potwierdź telefonicznie, czy ta osoba faktycznie się tam znajduje!
KLIKNIJ ZDJĘCIE, żeby PRZECZYTAĆ ARTYKUŁ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.