Głównym celem inwestycji było obniżenie zużycia energii oraz poprawienie estetyki mocno zdegradowanych elewacji obu budynków. Zadanie, którego wartość wyniosła ponad 3,3 mln zł, zrealizowała - na zlecenie krobskiego samorządu - firma RAF-MAL Zakład Usługowo-Remontowy Rafał Piotrowski z Gostynia.
Warto też dodać, że 3,2 mł zł z tej kwoty gmina Krobia pozyskała z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
W przypadku obiektu szkolnego, roboty budowlane obejmowały modernizację tzw. starego budynku, w którym przede wszystkim ocieplono ściany zewnętrzne i dach oraz wymieniono częściowo stolarkę. Bardzo ważnym przedsięwzięciem było także przystosowanie budynku dla potrzeb osób z niepełnosprawnością oraz zmodernizowanie dojść do budynku. W przypadku przedszkola - ocieplono ściany zewnętrzne oraz dach, wyremontowano taras, a także sale przedszkolne.
Myśląc o termomodernizacji nie można się ograniczać tylko do przysłowiowego pokrycia dachu czy ścian styropianem. W ramach inwestycji wymieniamy też stolarkę, modernizujemy kotłownię - mówi Adam Sarbinowski, naczelnik wydziału roganizacyjnego w Urzędzie Miejskim w Krobi.
Przyznaje, że budynek byłej szkoły już od dawna "prosił się" o remont. Nie korespondował z wizerunkiem głównego gmachu szkoły.
Skoro była możliwość sięgnięcia po pieniądze z zewnątrz, jako samorząd spojrzeliśmy na problem nie tylko pod względem estetyki, ale też ekonomii. Wzięliśmy pod uwagę obniżenie kosztów zarządzania budynkiem, energii i rozwiązania proekologiczne - uzupełnia Adam Sarbinowski.
Dopełnieniem efektu wizualnego jest mural wykonany na jednej ze ścian szkoły z łacińską sentencją "Per aspera ad astra" (Przez ciernie do gwiazd), ukazujący, że dzięki nauce można osiągnąć wszystko.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.