Olbrzymie kolejki u lekarza, w sklepie, czy też w urzędach, są zmorą dla każdego interesanta. Ciężko ich uniknąć. W naszej redakcji interweniował Czytelnik, który jakiś czas temu był zmuszony do zarejestrowania pojazdu w gostyńskim wydziale komunikacji i dróg, którego siedziba znajduje się przy ul. Wrocławskiej. Mężczyzna, jako jeden z wielu, czekał kilka godzin w kolejce.
Aby sprawdzić, jak wygląda rzeczywista sytuacja w naszym mieście, zaproszono nas do gostyńskiego wydziału, gdzie wyjaśniono na czym polega praca urzędników i jak wygląda sprawa z kolejkami. - Każdy z nas ceni swój czas i stanie gdziekolwiek w kolejce nie jest miłe. Najtrudniejszy okres nie tylko w naszym, ale we wszystkich wydziałach komunikacji w Polsce, obejmuje pierwszą połowę lata, czyli od czerwca do końca lipca – wyjaśniał naczelnik Wydziału Komunikacji i Dróg w Gostyniu, Jerzy Ptak.
Są urzędy, które próbują poradzić sobie z kolejkami. W sąsiednim Rawiczu, już od dłuższego czasu, klienci powiatowego wydziału komunikacji i dróg, mogą skorzystać z elektronicznego systemu rejestracji. Mają szansę w ten sposób załatwić sprawę, związaną między innymi z rejestracją pojazdów. Takie rozwiązanie miało zaoszczędzić czas interesantów i usprawnić pracę samych urzędników.
- Każdy sposób usprawnienia pracy wydziału jest potrzebny. O propozycji elektronicznej rezerwacji rozmawialiśmy już przed wakacjami, jednak nie wprowadzaliśmy jej w okresie urlopowym, spotęgowałoby to kolejki - komentował Jerzy Ptak, naczelnik Wydziału Komunikacji i Dróg w Gostyniu.
Co, zdaniem naczelnika i pracowników jest powodem wakacyjnych kolejek? Jak system elektronicznej rejestracji skomentowała sekretarz powiatu rawickiego? Czy takie rozwiązanie zostanie wprowadzone w Gostyniu? O tym czytaj w bieżącym wydaniu Życia Gostynia.