reklama
reklama

Gostyńska huta szkła z nagrodą specjalną. Takie wyróżnienie w Międzynarodowym Roku Szkła to prestiż

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: arch. firmy

Gostyńska huta szkła z nagrodą specjalną. Takie wyróżnienie w Międzynarodowym Roku Szkła to prestiż - Zdjęcie główne

Gostyń. Na gali wręczenia nagród Kaizen Institute pośród laureatów swoje miejsce znalazła również firma Ardagh. Kto odbierał nagrody?Mariusz Petrow - regionalny kierownik ds. ciągłego doskonalenia Ardagh Glass Packaging - Polska, Kasia Sznigir, kierownik HR z Gostynia, Bartek Ruta - lokalny kierownik ds. ciągłego doskonalenia oraz Maciej Buczkowski Optymalizator Procesu z Ujścia. | foto arch. firmy

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Polskie zakłady Ardagh Glass Packaging (AGP) rok 2022 rozpoczęli z przytupem. Ardagh - firma obejmująca w Polsce 3 huty szkła w Ujściu, Wyszkowie i w Gostyniu zdobyła nagrodę specjalną w prestiżowym konkursie Kaizen Award Poland.
reklama

Nie wszyscy wiedzą, że rok 2022 został oficjalnie okrzyknięty przez ONZ, Międzynarodowym Rokiem Szkła! Cieszą się przedstawiciele hut szkła należących do AGP,  którzy rozpoczęli ten rok z przytupem.

Ardagh - firma obejmująca w Polsce 3 huty szkła w Ujściu, Wyszkowie i w Gostyniu zdobyła nagrodę specjalną w prestiżowym konkursie Kaizen Award Poland. Konkurs organizuje Kaizen Institute - międzynarodowa organizacja działająca od 1985 roku, doradzająca przedsiębiorstwom na całym świecie.

Podczas konkursu KAIZEN Award Poland 2021, w walkę o nagrodę przyznawaną firmom za niebywałe efekty działań ciągłego doskonalenia, polskie zakłady Ardagh zaangażowały się po raz pierwszy. Firma zgłosiła elektronicznie szczegółowo opisane trzy projekty.

- Po wstępnej ocenie komisji dostaliśmy pozytywną informację, że wszystkie 3 projekty przeszły dalej. Kolejny etap polegał na audycie wewnętrznym przeprowadzonym w naszych zakładach przez komisję Kaizen Institute Poland. - wyjaśnia Mariusz Petrow, regionalny kierownik ds. ciągłego doskonalenia w Ardagh Glass Packaging - Polska. 

Podczas wizytacji w hucie szkła w Ujściu i Gostyniu, przedstawiciele komisji sprawdzali nie tylko projekty, ale też rozmawiali z pracownikami o tym, jak wdrażane jest ciągłe doskonalenie.  Komisja była zainteresowana tym, jak firma dba o swoich pracowników, oraz jak pracownicy promują markę pracodawcy. W jaki sposób firma „oddolnie” włącza pracowników w działania, wykorzystując ich wiedzę.

– Komisji bardzo spodobało się to, co robimy od wielu lat. Członkowie komisji stwierdzili, że chcieliby spojrzeć na naszą instytucję jako na całość nie tylko przez pryzmat tych 3 projektów. Mieliśmy spotkanie z udziałem działu obsługi klienta, działu kadr - żeby opowiedzieć o włączaniu pracowników w rozwój firmy, o lokalnej współpracy ze szkołami, wsparciu WOŚP, praktykach, możliwości kształcenia uczniów oraz budowaniu marki pracodawcy na rynku - dodaje Mariusz Petrow. 

Trzy projekty zgłoszone na konkurs to: „Program BiG – Best in Glass”, „Poprawa produktywności” oraz „Działania prewencyjne Covid-19”. Pierwszy „Program BIG - Best in Glass”, to projekt, w którym każdy pracownik, mający pomysł na polepszenie czy udoskonalenie warunków pracy, może wdrożyć go w życie.

- Chodzi o drobne usprawnienia w produkcji, poprawę swojego stanowiska pracy jak i poprawę bezpieczeństwa. Takie ukończone projekty można zgłaszać do programu BiG. Co miesiąc specjalna komisja zakładowa ocenia je i wybiera do nagrody finansowej 3 najlepsze i najbardziej pomysłowe. Pozostałe dostają specjalne punkty, które można późnej wymieniać w katalogu nagród na różne gadżety - wyjaśnia Mariusz Petrow.

Duże projekty wybierane są w cyklu kwartalnym. Tych małych projektów Polska firma ma ponad 300 rocznie.

- Ogrom ludzi angażuje się w te inicjatywy, bo zwykle za projektem stoi kilka osób. Duże projekty działają doskonale - mamy ich rocznie około 30-40. Ale są wdrażane strategiczne, co trwa przeważnie kilka miesięcy. To pokazuje pasję naszych pracowników. Tak naprawdę dajemy im narzędzia i metodologię i staramy się ich inspirować. Uzyskane efekty to zasługa zaangażowania pracowników na każdym szczeblu organizacji - mówi Mariusz Petrow. 

Drugi zgłoszony projekt dotyczył butelek do piwa produkowanych w Ujściu. Został on poparty analizami i dużą ilością  danych, co spodobało się komisji. Z kolei trzecia inicjatywa dotyczyła wszelkich działań, związanych z pandemią koronawirusa, które firma wdraża od  2 lat.

- Podeszliśmy do tej inicjatywy „kajzenowo”. Wszystkie informacje zbieraliśmy w  jednym miejscu, sprawdzaliśmy co robią inne firmy i dzieliliśmy się doświadczeniami, na przykład z Mann+Hummel. Przekazaliśmy Kaizen Institute, jak zabezpieczamy naszych pracowników, żeby nie dochodziło do zakażeń, żeby rozprzestrzenianie się wirusa było jak najmniejsze. Rozdawaliśmy pracownikom kilkukrotnie tzw. pakiety ochronne, udoskonalaliśmy dozowniki na płyn dezynfekujący - na początku były ręczne, później wprowadziliśmy urządzenia na ścianę, a ostatecznie były dozowniki bezdotykowe - kontynuuje Mariusz Petrow. 

Polskie huty szkła wyodrębniły specjalne miejsce na izolację dla wszystkich przychodzących przesyłek, dokumentów papierowych czy paczek.

- Z czasem wyeliminowaliśmy obieg dokumentów papierowych, a przeszliśmy na elektroniczne wydruki, faktury, e-podpis. Kupiliśmy specjalne lampy UV, które w ciągu nocy dezynfekują nam przedmioty i dokumenty - dodaje.

Podkreśla, że z obserwacji danych covidowych w zakładzie wynika, że absencja z tytułu koronawirusa nigdy nie przekroczyła 5%.  

Na gali wręczenia nagród Kaizen Institute pośród laureatów swoje miejsce znalazła również firma Ardagh. Nagrodę odbierali: Mariusz Petrow - regionalny kierownik ds. ciągłego doskonalenia Ardagh Glass Packaging -  Polska, Kasia Sznigir, kierownik HR z Gostynia, Bartek Ruta - lokalny kierownik ds. ciągłego doskonalenia oraz Maciej Buczkowski Optymalizator Procesu z Ujścia. 

 - Byliśmy ambasadorami naszych pracowników. To wszystko, co osiągnęliśmy zawdzięczamy naszej załodze. To są setki ludzi zaangażowanych w różne inicjatywy - mówi Mariusz Petrow.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama