A wystarczyło do córki zadzwonić ...
„Cześć mamo, telefon mi do ubikacji wpadł” – taka informacja pojawiła się w środę wieczorem, 7 sierpnia na telefonie jednej z mieszkanek naszego regionu używającej popularnego komunikatora internetowego Whatsapp. Po tej wiadomości "na czacie" "córka"poprosiła ją o przelanie pieniędzy na zakup nowego telefonu. Niczego nie podejrzewająca kobieta dała się wciągnąć w rozmowę, która drogo ją kosztowała.
- Mieszkanka powiatu gostyńskiego będąc przekonana, że pomaga córce przelała na wskazane konto bankowe pieniądze. W ten sposób pokrzywdzona straciła 4000 złotych. Po tym wszystkim kobieta uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustwa - mówi podkomisarz Monika Curyk, rzecznik prasowa Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu.
Jak ustrzec się przed zostaniem ofiarą oszustwa
- Pamiętajmy, oszuści wykorzystują naturalną troskę rodziców o dzieci i chęć pomocy, a przy tym narzucają presję czasu. Każdą prośbę finansową przez telefon powinniśmy traktować ostrożnie i czujnie. W takich sytuacjach nie możemy działać pochopnie. Sprawdźmy w każdy możliwy sposób czy faktycznie to nasze dziecko prosi o pieniądze.
- Nie przesyłajmy również zdjęć karty płatniczej. Dane te mogą posłużyć do zrealizowania płatności. Ta sama porada dotyczy również danych autoryzacyjnych do bankowości elektronicznej. Nie udostępniaj ich nikomu w żaden sposób.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.