reklama

Burmistrz Borku Wlkp. podjął decyzję - jest konkurs na dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Agata Fajczyk

Burmistrz Borku Wlkp. podjął decyzję - jest konkurs na dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury - Zdjęcie główne

foto Agata Fajczyk

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościBurmistrz Borku Wielkopolskiego kilka dni po otrzymaniu informacji o rezygnacji Justyny Chojnackiej ze stanowiska dyrektorki MGOK w Borku Wlkp., nie był pewny, jaką formę obsadzenia wakatu wybierze. Ostatecznie zdecydował się na ogłoszenie konkursu.
reklama

Rozmowa, w której Justyna Chojnacka poinformowała burmistrza, że wygrała konkurs na menadżera kultury w KOK w Kościanie, odbyła się 9 grudnia.

- Dziękując za dotychczasową pracę na rzecz społeczności gminy Borek, za koordynację i realizację zajęć o charakterze kulturalnym, edukacyjnym i rozrywkowym, życzę pani Chojnackiej dalszego rozwoju zawodowego, bo z pewnością  jest to dla niej nowe wyzwanie. Życzę także sukcesów w życiu zawodowym i osobistym – powiedział wówczas Janusz Sikora, burmistrz Borku Wlkp.

Zaznaczył, że skupia się na tym, żeby wybrać nowego dyrektora MGOK. W jakiej formie? Tydzień temu nie był jeszcze zdecydowany. 

- Daję sobie czas kilku dni. Do czasu, gdyby nowy dyrektor nie był wybrany, zawsze pełniącym obowiązki może być pracownik MGOK – mówił   Janusz Sikora. 

reklama

Konkurs na stanowisko dyrektora MGOK w Borku Wielkopolskim

18 grudnia, na mocy zarządzenia burmistrza, ogłoszono konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Borku Wielkopolskim.  

- Nie ukrywam, że rozmawiałem z pewnymi osobami, którym – w moim przekonaniu – mógłbym powierzyć to stanowisko. Jednak podjęcie tak trudnej decyzji wymaga odwagi, między innymi od osób, które obecnie mają stałą pracę. Funkcja menadżera kultury wymaga kreatywności, poświęcenia i działania z przekonaniem. Liczyłbym na nową jakość, nowe rozwiązania. Praca w roli dyrektora ośrodka kultury nie jest stabilna, wymaga dyspozycyjności. Jeśli ktoś pomysłowy szuka pracy i wyobraża sobie, że po kilku godzinach będzie mógł spokojnie wyjść zamykając za sobą drzwi gabinetu, to nie tędy droga. To powinien być człowiek otwarty, który chce się realizować, dając coś społeczności i dobrze się w tym realizować - wylicza borecki włodarz.

reklama

Jakie są wymagania wobec kandydatów na dyrektora MGOK w Borku Wielkopolskim?

Od zainteresowanych podjęciem pracy w roli menadżera kultury w gminie Borek Wlkp. wymaga się wykształcenia wyższego oraz co najmniej 3-letniego stażu pracy. Składający ofertę powinien przedstawić swoją wizję funkcjonowania i rozwoju Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury, czyli program realizacji zadań w tym zakresie na okres 3 lat.

Bardzo ważna jest też znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, a w szczególności ustaw m.in.: o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o bezpieczeństwie imprez masowych, o finansach publicznych.

Preferowane kierunki wykształcenia: menadżerskie z zakresu zarządzania, kulturoznawstwo, animacja kultury. Jeśli chodzi o dokumenty, składający ofertę w naborze powinni przedstawić oświadczenie o pracy w instytucji kultury, samorządowej jednostce organizacyjnej lub innych podmiotach działających w obszarze kultury, edukacji, turystki lub sportu.

reklama

Od przyszłego menadżera kultury w gminie Borek wymagane jest również doświadczenie w pracy z grupami młodzieżowymi, artystycznymi, sportowymi oraz innymi środowiskami twórczymi, as przede wszystkim doświadczenie w kierowaniu zespołem oraz zarządzaniu i organizacji działalności kulturalnej, w tym organizacji imprez masowych.

Doceniane są predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych, związanych z działalnością kulturalną oraz znajomość środowiska lokalnego w zakresie animacji i zaspakajania potrzeb kulturalnych. Kandydaci na stanowisko menadżera kultury w Borku wlkp. powinni wykazać się także znajomością zagadnień i doświadczeniem w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych.

- To będzie nowe rozdanie, nowy dyrektor, nowe spojrzenie na kulturę i nowe mozliwości - mówi burmistrz Borku Wlkp.

reklama

Jakie będą zadania dyrektora MGOK w Borku Wielkopolskim?

Do podstawowych zadań nowego menadżera kultury w Borku będzie należało kierowanie bieżącą działalnością MGOK-u i reprezentowanie instytucji na zewnątrz. Dyrektor jest też pracodawcą w stosunku do członków zespołu zatrudnionych w MGOK i to w zakresie jego obowiązków jest uzupełnienie wakatu na stanowisku instruktora plastyki, gdyż - przypomnijmy - instruktorka Marta Hojak w lutym 2025 r. rozpoczyna pracę w GOK Hutnik.
Dyrektor będzie odpowiedzialny za gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację zadań ośrodka kultury oraz poszukiwanie i pozyskiwanie pozabudżetowych źródeł finansowania na realizację działań statutowych jednostki, w tym środków z programów krajowych i unijnych.

Oferty zawierające wymagane dokumenty należy do 7 stycznia 2025 r. do godz. 12.00 składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem:  „Konkurs na stanowisko Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Borku Wielkopolskim” w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Borku Wlkp. Rynek 1 lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Borku Wlkp., Rynek 1, 63-810 Borek Wlkp. (decyduje data i godzina wpływu do Urzędu Miejskiego w Borku Wlkp.) 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama