Firmy pozytywnie zweryfikowane przez Google wyświetlają się zdecydowanie wyżej w wyszukiwarce
Założenia stojące za całym programem są całkiem proste. Google Moja Firma powstało, aby lokalnym przedsiębiorcom ułatwić dotarcie do odbiorców, a zarazem pomóc konsumentom w odnajdywaniu określonych sklepów oraz punktów usługowych w ich najbliższej okolicy. Zgodnie ze słowami przedstawicieli agencji marketingu internetowego AFTERWEB, podstawową funkcją usługi są tzw. pinezki w Mapach Google. Dzięki nim wyszukiwanie restauracji, kin, butików, zakładów fryzjerskich czy jakichkolwiek innych firm stało się znacznie szybsze i bardziej intuicyjne. Aby Twoja firma znalazła się na internetowych mapach, należy zarejestrować się w usłudze, a następnie potwierdzić lokalizację specjalnym kodem, otrzymanym tradycyjną pocztą lub SMS-em. To pierwszy, konieczny krok do tego, aby za pośrednictwem internetu docierać do coraz większego grona klientów. Ważna jest również możliwość bezpośredniej komunikacji na linii konsumenci – przedsiębiorcy, poprzez komentarze do profilu firmy.
Specjaliści SEO tłumaczą: precyzyjna geolokalizacja wydatnie pomaga w skutecznym pozycjonowaniu
Uzupełnienie wszystkich informacji w wizytówce – danych teleadresowych, godzin otwarcia, zdjęć czy firmowego logo – poprawia poziom zaufania wśród klientów. Poza tym ewidentnie przekłada się na zwiększenie widoczności marki w internecie. Serwis Google Moja Firma ma ogromne znaczenie również z punktu widzenia SEO firmowej witryny www. Po pierwsze: roboty wyszukiwarki traktują ją jako podstawowy wyznacznik wiarygodności, a sprawdzone adresy zajmują w wynikach wyższe miejsca niż te niezweryfikowane. Po drugie: Google Moja Firma daje dostęp do istotnych statystyk na temat ruchu w serwisie internetowym. Liczba wyświetleń i wyszukiwań, ilość oraz rodzaj wykonywanych przez użytkowników akcji stanowią bezcenną wskazówkę na temat jakości witryny. Dzięki analizie takich danych łatwiej wskazać obszary, które mogą wymagać jakiejś zmiany: czy to poprawek na samej stronie internetowej, czy też modyfikacji w ofercie firmy.