Dlaczego warto organizować eventy firmowe?
Eventy biznesowe i korporacyjne w ostatnich latach stały się bardzo popularne. Właściciele przedsiębiorstw zauważyli szereg korzyści, które ze sobą niosą. Wydarzenia organizowane i sponsorowane przez pracodawcę odgrywają ważną rolę w kreowaniu wizerunku firmy. Cykliczne imprezy okolicznościowe to doskonała okazja do wspólnej zabawy i budowania relacji z otoczeniem biznesowym. Głównym założeniem eventów firmowych jest integracja pracowników, klientów i partnerów biznesowych. Organizując tego typu wydarzenia, można połączyć przyjemne z pożytecznym. Dzięki przemyślanej komunikacji łatwiej wytworzyć więź między pracownikami, zwiększyć ich lojalność wobec firmy, a także zmotywować ich do pracy. Oczywiście integracja zespołu to nie jest to jedyny powód organizowania eventów biznesowych. Impreza firmowa może być też nagrodą za realizację określonych działań, szczególne osiągnięcia lub też zachętą na przyszłość.
Jakie imprezy firmowe organizuje się najczęściej?
Istnieją różne rodzaje eventów firmowych. Do najbardziej popularnych kategorii należą:· imprezy motywacyjne i szkoleniowe (tzw. incentive events) – mają na celu zwiększenie motywacji pracowników, integracji i wspólnej zabawy z innymi, a jednocześnie stwarzają okazję do podnoszenia kwalifikacji,
· imprezy integracyjne i rozrywkowe – mają wiele elementów wspólnych z imprezami motywacyjnymi i szkoleniowymi, jednak są nastawione głównie na relaks, odpoczynek i wzmacnianie więzi wewnątrz zespołu,
· imprezy okolicznościowe – organizuje się je z okazji ważnych wydarzeń, świąt lub innych wydarzeń okolicznościowych; mogą to być np. gale i jubileusze firmowe (więcej na ten temat w artykule na stronie https://bluexperience.pl/organizacja-gal-i-jubileuszy/), eventy organizowane z okazji zawarcia intratnych umów czy chociażby imprezy karnawałowe.
Na co zwrócić uwagę przy planowaniu eventu online?
Zorganizowanie udanego eventu firmowego to spore wyzwanie. W dużych korporacjach zatrudniających często więcej niż kilkaset osób koordynacją całego przedsięwzięcia zajmują się zwykle profesjonalni event managerowie lub wyspecjalizowane agencje eventowe. Dla wielu firm coraz bardziej atrakcyjną formą eventu są wydarzenia online. Dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym możliwe jest zorganizowanie wirtualnej imprezy, w której weźmie udział nawet kilkaset osób. Eventy online mogą być zarówno samodzielnymi projektami, jak i uzupełnieniem eventów stacjonarnych. Przy planowaniu wirtualnego wydarzenia należy zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Na samym początku warto zdefiniować grupę odbiorców i upewnić się, że będzie ona zainteresowana zagadnieniami, które chcemy poruszyć. Następnie ustalamy cel oraz korzyści, jakie jesteśmy w stanie zaoferować naszej grupie docelowej. Kolejny etap to wybór najlepszych do określonych celów narzędzi. W przypadku projektów digitalowych najważniejsza jest odpowiednia platforma eventowa. To wirtualna przestrzeń umożliwiająca zorganizowanie wydarzenia online dokładnie tak, jak w świecie rzeczywistym. Organizacja eventu firmowego online obejmuje także stworzenie scenariusza zawierającego dokładne informacje dotyczące planu imprezy, zaangażowanie odpowiedniej scenografii i profesjonalnie wyglądającego otoczenia w studio oraz przygotowanie opisu wydarzenia. Jeśli szukasz rzetelnego partnera, który pomoże w skoordynowaniu całości, skontaktuj się z agencją eventową.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.