Biznes prowadzony w internecie nie będzie istniał bez ruchu potencjalnych klientów. Bez pojawiania się na stronie internetowej nowych użytkowników, ale także powrotu tych, którzy już na niej byli, ciężko osiągać dobre wyniki sprzedażowe. To także problem, który sprawia, że marka nie jest rozpoznawalna, a więc jej świadomość wśród potencjalnych klientów jest znikoma lub nawet zerowa. Dlatego też trzeba podjąć działania, które zmienią ten stan, a jednym z nich jest SEO. Co to jest i jak może wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie internetowej?
Co to jest SEO?
SEO, to skrót od określenia Search Engine Optimization. Tłumaczy się go jako proces zmierzający do optymalizacji strony internetowej, aby była zgodna z algorytmami wyszukiwarki. Wymienia się dwa główne typy działań SEO: on-page oraz off-page. Pierwszy oznacza wszelkie prace prowadzone w ramach witryny, drugi zaś poza nią. Nie mniej jednak wszystkie zabiegi SEO zmierzają do jednego - pozyskiwanie ruchu organicznego (bezpłatnego) z wyszukiwarek.
Jak zwiększyć ruch na stronie?
Zadbanie o SEO jest bardzo ważne, jeśli chcemy odnotować wzrost ruchu na stronie internetowej. Ilość użytkowników przebywających w obszarze witryny, przekłada się na sprzedaż produktów oraz budowanie świadomości marki.
Optymalizacja czasu ładowania
Nikt nie lubi, jak strona internetowa, którą otwiera, zbyt długo się ładuje. To zniechęca do jej odwiedzania. Podobnie traktują ją również roboty wyszukiwarki Google. Dlatego też w ramach działań SEO podejmuje się wszelkie możliwe kroki w celu optymalizacji czasu ładowania. Jeśli będzie się ona szybciej wyświetlać użytkownikom, ci będą ją polecać innym, a także na nią wracać. Roboty wyszukiwarki również zauważą taką zmianę, a jej efektem będzie wpływ na poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. To przełoży się również na zwiększenie ruchu w witrynie.
Content marketing
Poprzez SEO zadbamy także o treści na stronie internetowej oraz ich jakość. Dzięki content marketingowi powstaną unikalne opisy kategorii oraz produktów, przez co staną się bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów, a zarazem wyszukiwarki. Stworzone zostaną wpisy na firmowym blogu na tematy interesujące odbiorców. Jednocześnie wywołują one zaangażowanie. Takie działania mają duży wpływ na wzrost ruchu na stronie. Jest ona ciekawsza, intrygująca, a więc zachęcająca do jej odwiedzania.
Budowanie bazy linków
Żeby zwiększyć ruch na stronie internetowej, SEO zbuduje także bazę linków do niej prowadzących. Będą to zarówno odsyłacze wewnętrzne (w ramach witryny), jak i zewnętrzne, czyli pochodzące z innych źródeł. Mowa o wpisach na blogach, w komentarzach, a także mediach społecznościowych. Nasza witryna staje się wtedy bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki, a dzięki temu również odbiorców. Kierować będzie do niej coraz więcej cennych linków, które wpływają na budowanie świadomości istnienia witryny oraz wzrost liczby odwiedzających ją użytkowników.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.