reklama
reklama

Jak rozwinąć sklep internetowy?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiały partnera

Jak rozwinąć sklep internetowy? - Zdjęcie główne

foto Materiały partnera

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Dostępne, bezpieczne i wygodne – takie są zakupy w Internecie. Nic więc dziwnego, że cieszą się w ostatnich latach niesłabnącą popularnością. Potwierdzają to statystyki – według badania Gemius już 77% internautów kupuje online. Coraz większa liczba konsumentów sprawia, że na rynku e-commerce rośnie konkurencja. Własny sklep internetowy to już za mało, aby odnieść sukces. Jeśli chcesz docierać do potencjalnych klientów, to musisz rozwinąć swój e-sklep. Poznaj kilka skutecznych taktyk, dzięki którym efektywnie zwiększysz sprzedaż.
reklama

Jak skutecznie sprzedawać online?

Czy wiesz, że według raportu „Co (u)gryzie e-commerce?” już nawet 35% internautów kupuje raz w tygodniu lub częściej? Znacząco wzrosła również liczba przedsiębiorców, którzy zaczynają sprzedawać online. Świat zakupów przenosi się do sieci – to fakt. Jednak z dynamicznym rozwojem e-handlu wiążą się rosnące oczekiwania konsumentów oraz coraz większa konkurencja.

Dlatego też, założenie sklepu internetowego to dopiero pierwszy krok, jaki musisz wykonać, aby odnieść sukces w e-handlu. Bez względu na to, czy działasz już od dłuższego czasu, ale wciąż narzekasz na brak ruchu, czy też planujesz dopiero wkroczyć na rynek, to musisz zadbać o skuteczny rozwój swojej platformy sprzedażowej.

W tym przypadku nie wybieraj drogi na skróty – tylko przemyślana strategia, stałe dopracowywanie oferty oraz reagowanie na zmiany pozwoli Ci utrzymać i powiększyć zyski. Kluczem do poprawy sprzedaży jest przekonanie konsumentów, aby korzystali właśnie z Twojej oferty. Nie pozwól wyprzedzić się konkurencji i rozwijaj własny e-sklep na wielu płaszczyznach!

Rozwój sklepu internetowego krok po kroku

Działasz w e-commerce? Musisz więc zdać sobie sprawę, że nawet najlepiej zaprojektowany sklep internetowy nie przyniesie oczekiwanych zysków, jeżeli nie będzie się rozwijał. W takiej sytuacji prędzej czy później rynek zmieni się na tyle, że oferta firmy przestanie być atrakcyjna, a sprzedaż zmniejszy się radykalnie na rzecz konkurencji. Nie pozwól na to! Postaw na działania, dzięki którym rozkręcisz swój e-sklep.

1. Optymalizacja sklepu pod algorytmy wyszukiwarek

Trudno wyobrazić sobie rozwój e-sklepu bez skutecznego pozycjonowania. Stale aktualizowane algorytmy oraz zmieniające się wytyczne wyszukiwarki sprawiają, że optymalizacja to proces długi i złożony, który wymaga bieżącej analizy. Dlatego też przed wprowadzeniem zmian, warto zdecydować się na audyt SEO, który wskaże konkretne rekomendacje do wdrożenia w witrynie.

W ramach walki o wyższe pozycje w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania musisz m.in.:

  • opracować przejrzystą strukturę dla e-sklepu;
  • wdrożyć przyjazne adresy URL;
  • zastosować linkowanie wewnętrzne;
  • zwiększyć szybkość ładowania strony WWW;
  • nasycić teksty frazami kluczowymi;
  • zastosować linkowanie wewnętrzne – uporządkować, zoptymalizować i wdrożyć prawidłowe odnośniki na stronie sklepu.
  • zadbać o responsywność, czyli dostosowanie sklepu do różnych ekranów i urządzeń;
  • wyeliminować powielenia treści oraz kanibalizację słów kluczowych (wewnętrznej duplikacji podstron o podobnej lub tej samej tematyce);
  • pozyskać wartościowe linki do witryny;
  • zoptymalizować meta dane (meta tytuł i opis);
  • uzupełnić brakujące treści – przede wszystkim opisy produktów oraz alty obrazków, czyli alternatywne teksty grafik;
  • uporządkować kod strony oraz dane strukturalne (znaczniki służące do opisania zawartości witryny);

Dzięki powyższym działaniom po wpisaniu przez użytkownika konkretnych fraz w wyszukiwarkę Twój e-sklep pojawi się na wyżej w wynikach wyszukiwania.

 

2. Marketing treści

Czy wiesz, że dla 87% internetowych konsumentów opisy produktów stanowią kluczowy czynnik, który wpływa na ich zakupowe decyzje? Tak wynika z analizy przeprowadzonej przez portal OneSpace.com. Jak się okazuje również inne, wysokiej jakości treści budują wizerunek marki w sieci i wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Content Marketing, czyli marketing treści to doskonałe wsparcie sprzedaży. Aby rozkręcić swoją działalność, możesz założyć bloga – publikuj tam wysokiej jakości materiały (od eksperckich artykułów, przez materiały video, po e-booki i podcasty). Zrekompensujesz w ten sposób klientom brak możliwości obejrzenia towaru przed zakupem. Poza tym rozwijaj e-sklep poprzez:

  • merytoryczne i wartościowe opisy produktów oraz kategorii stworzone pod kątem SEO,
  • User Generated Content, czyli treści pisane przez odbiorców np. recenzje czy opinie o zakupionych towarach,
  • aktualizowane starsze treści na stronie internetowej e-sklepu,
  • wysokiej jakości teksty z frazami sprzedażowymi (frazami z długiego ogona).
 

3. User Experience sklepu internetowego

Jak już wspominaliśmy, konsumenci decydują się na zakupy online, ponieważ są one wygodne, szybkie i bezpieczne. Łatwą i przyjemną ścieżkę zakupową zapewnia dobry UX sklepu internetowego. Witryna zaprojektowana zgodnie z User Experience, czyli doświadczeniem użytkownika jest przyjazna dla odwiedzających, funkcjonalna, przejrzysta i intuicyjna w obsłudze.

Zastanawiasz się, jak uprościć internautom zakupy? Zrób wszystko, by cały proces był jak najkrótszy. Wszystkie istotne elementy takie jak m.in. koszyk zakupowy, ikonę logowania, sekcję „ulubione” umieść w widocznych miejscach. Wykorzystaj zrozumiałe i wzywające do działania komunikaty CTA np. „Kupuję”. Ponadto ogranicz liczbę podstron, przez które musi przejść użytkownik, aby złożyć zamówienie. Stwórz klientom możliwość zrobienia zakupów bez konieczności zakładania konta.

Dzięki działaniom znanym również jako SXO, które oznacza pozycjonowanie e-sklepu zorientowane na wygodę kupujących, nie tylko rozwiniesz swój sklep internetowy, ale możesz również pozyskać klientów, którzy ponowią zakupy w przyszłości.

 

 

4. Kolejne kanały sprzedaży

Jednym z trendów, który możemy obserwować obecnie na rynku e-commerce, jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Jeżeli chcesz rywalizować z konkurencją, to zacznij już dziś rozwijać swój sklep o inne kanały – zarówno te offline, jak i online.

Dzięki m.in. porównywarkom cenowym i platformom marketplace możesz trafić do klientów, którzy są już zainteresowani zakupem konkretnego produktu czy usługi. Pamiętaj, że wspomniana tendencja zakłada również łączenie sprzedaży stacjonarnej i internetowej.

 

5. Unikalna propozycja sprzedaży dla klienta

Celem rozwoju Twojego sklepu internetowego jest wyróżnienie oferty na tle konkurencji oraz przedstawienie klientowi korzyści, które wynikają z wyboru Twoich produktów i usług. Tym właśnie jest USP, czyli unikalna propozycja sprzedaży. Jakie elementy mogą przekonać konsumentów do zakupu właśnie u Ciebie? Są to m.in.:

  • różne metody płatności,
  • darmowa wysyłka lub zwrot,
  • unikalna cecha oferty lub marki,
  • wygodna i szybka dostawa produktów,
  • cross-selling – sprzedaż dodatkowego produktu lub usługi podczas jednej transakcji,
  • odpowiedzialność i ekologia w sprzedaży np. zrównoważony transport.
 

6. Doskonała obsługa klienta

Według różnorodnych analiz, jednym z czynników, który często zniechęca internautów do robienia zakupów online, jest brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Dlatego też prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać o doskonałą obsługę klienta. Na szczęście istnieje wiele sposobów skutecznej komunikacji, a wśród nich warto wyróżnić:

  • czater – narzędzie, które służy do szybkiego kontaktu między firmą a kupującymi, poprzez aplikację czat;
  • wirtualny asystent – profesjonalny konsultant obsługujący klientów, który oferuje bieżące wsparcie, odpowiada szybko na pytania i rozwiązuje problemy w czasie rzeczywistym.

Obie usługi w ramach swojej oferty gwarantuje agencja digitalowa WeNet. Specjaliści indywidualnie dopasowują narzędzia, tak by odpowiadały potrzebom klientów i biznesu. Jest to o tyle ważne, że jeśli zadbasz o wygodną komunikację, to zyskasz lojalnych i zaangażowanych odbiorców.

Pamiętaj również o automatycznych akcjach, dzięki którym pozyskasz klientów i zwiększysz sprzedaż. Wykorzystaj komunikaty, które nie tylko zachęcą do pozostania na stronie, ale również przekonają odbiorców do zakupu. Mogą być to na przykład informacje o zniżkach i okazjach czy liczba osób aktualnie przebywających w serwisie.

 

7. Promocja sklepu internetowego w innych miejscach sieci

Rozwój e-sklepu nierozerwalnie wiąże się z pozyskiwaniem klientów. Aby docierać do nowych odbiorców, musisz być tam, gdzie są potencjalni kupujący. Dlatego też tak istotna jest reklama internetowa. Do promocji możesz wykorzystać zarówno media społecznościowe – Facebook, Instagram czy TikTok, działania płatne np. Google Ads, jak i kampanie e-mail oraz SMS.

Nic nie rozkręci lepiej Twojego sklepu internetowego w zakresie liczby zakupów i odwiedzin na stronie jak obniżka cenowa. Przygotuj promocje, rabaty i programy lojalnościowe dla swoich klientów, a następnie promuj je poprzez różne komunikaty, które zachęcą konsumentów do pozostania na stronie oraz kupienia kolejnych produktów.

 

Jak skutecznie rozwijać e-sklep? Podsumowanie

Jest wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży – śledzenie trendów, wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, promocja online oraz kompleksowe działania łączące różne kanały. Jednak wprowadzenie w życie wymienionych metod wcale nie musi przynieść oczekiwanych efektów, jeżeli Twój sklep internetowy nie jest odpowiednio zaprojektowany. Aby skutecznie rozwijać działalność w sieci, skorzystaj z usług marki WeNet.

Agencja digitalowa jest certyfikowanym partnerem PrestaShop w Polsce i od lat wspiera małych oraz średnich przedsiębiorców – pomaga im rozwijać biznes w Internecie i zdobywać klientów. Oferuje przy tym budowę skutecznego sklepu internetowego, który jest zgodny z najnowszymi trendami, dopasowany do branży oraz potrzeb klientów, a także nowoczesny i przyjazny dla użytkowników.

Jednak to jeszcze nie wszystko! Na każdym etapie współpracy otrzymasz wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce oraz wszelkie narzędzia potrzebne do rozwoju sklepu internetowego. Dzięki licznym automatyzacjom i akcjom promocyjnym pozyskasz klientów oraz zwiększysz sprzedaż. Wejdź na WeNet.pl i poznaj szczegóły oferty.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama