Celem konkursu jest propagowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich oraz wspólnego spędzania czasu wolnego z dziećmi i zgodnie z tą ideą został przygotowany projekt Przedszkola Miejskiego nr 2 w Gostyniu, które na kilka dni zamieniło się „w fabrykę” gier planszowych.
Rada Rodziców” popołudniami spotykała się z dyrekcją i nauczycielkami przedszkola im. „Złotej Rybki” na wspólnej „burzy mózgów”, by wymyślić scenariusz pokazujący, w jak ciekawy i oryginalny sposób można spędzić wolny czas z dziećmi. I tak powstał projekt pn. „Wolę gry planszowe niż komputerowe”. Celem wspólnie realizowanej inicjatywy było propagowanie gier planszowych, jako bardzo interesującej, potrzebnej i wskazanej formy spędzania czasu. Istotnym elementem gier, które miały powstać, był sam Gostyń, gdyż chodziło też o rozwijanie umiejętności interpersonalnych, wzbudzenie zainteresowania dzieci miastem Gostyń, rozpoznawanie i utrwalenie znanych miejsc w naszej miejscowości. Projekt ma przysłużyć się również rozwijaniu u dzieci umiejętności matematycznych za pomocą gier, wdrażaniu do znoszenia porażki z nadzieją, że przy ponownej próbie można osiągnąć sukces.
- Pracownicy naszego przedszkola mają głowy pełne pomysłów a w połączeniu z rodzicami na których zawsze możemy liczyć powstają właśnie takie „perełki” - zapewnia Magdalena Pietrula, dyrektorka Przedszkola Miejskiego nr 2 w Gostyniu.
Cd. artykułu pod obrazkiem
Po otrzymaniu funduszy z budżetu gminy Gostyń na realizację zadania, społeczność przedszkola im. Złotej Rybki mogła przystąpić do działania. Podczas kilku dni, a dokładnie od 12 do 15 listopada, codziennie inna grupa dzieci przedszkolnych spotykała się w swojej sali z rodzicami i pracowała nad stworzeniem gry z oferowanych materiałów.
- Chodziło o to, by stworzyć gry, które nie tylko dostarczą rozrywki, ale również wzmocnią więzi rodzinne oraz będą promować lokalne dziedzictwo Gostynia poprzez zabawę z motywami miejscowymi - tłumaczy Magdalena Pietrula.
Efekty są widoczne i trwałe. Powstały „planszówki” dostosowane do wieku dzieci:
- 3-latki stworzyły „GOSTYŃSKIE MEMORY”
- 4-latki stworzyły „GOSTYŃSKIE DOBBLE”
- 5-latki stworzyły „GOSTYŃSKIE DOMINO”
- 6-latki stworzyły „SPACER PO GOSTYNIU”
Dyrektorka przedszkola zaznacza, że bez współpracy i pomocy ze strony rodziców, nie udałaby się realizacja takiego projektu. Pomogła także solidarność wszystkich grup biorących udział w tworzeniu gier planszowych
- Tata Ani i Dagmary wykonał drewniane, trwałe elementy, mama Nikodema przeprowadziła sesję fotograficzną dla pracowników przedszkola - potrzebną do wykonania domina obrazkowego. Natomiast tata Bartka wykonał olbrzymią planszę, a firma Mondi z Piasków przygotowała dla każdego dziecka pionek z tektury, potrzebny do gry planszowej oraz koła do gry dobble. Nad wszystkim czuwały przedszkolne ciocie - zapewnia Magdalena Pietrula.
Pracownicy przedszkola wykonali zdjęcia charakterystycznych miejsc w mieście Gostyń, po czym wspólnie z dziećmi drukowali i laminowali potrzebne elementy do każdej z tworzonych gier.
Zadanie realizowane było w ramach Programu Osłonowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w tworzeniu systemu przeciwdziałania przemocy domowej - edycja 2024”, pod nazwą „Po pierwsze Dziecko”.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.